Proiectul de modernizare a liniei de cale ferată Bucureşti Nord-Craiova a primit Acordul de mediu / Trenurile de călători vor putea circula cu 160 km/h

cale ferata, feroviar Sursa foto: Pixabay

Proiectul de modernizare a liniei de cale ferată Bucureşti Nord – Craiova, propus pentru finanţare din fonduri europene nerambursabile, alocate prin Mecanismul pentru Interconectarea Europei CEF (Connecting Europe Facility, 2021-2027), a primit acordul de mediu, informează Agenţia Naţională pentru Protecţia Mediului (ANPM), într-un comunicat de presă transmis Agerpres.

Potrivit sursei citate, pe întreg sectorul de cale ferată, trenurile de călători vor putea circula cu 160 km/h, iar trenurile de marfă cu 120 km/h.

“Tronsonul de linie analizat Bucureşti Nord – Craiova, împreună cu celelalte tronsoane adiacente (Craiova – Calafat – Vidin, Craiova – Caransebeş, Videle – Giurgiu Nord – Ruse, Bucureşti Nord – Giurgiu – Ruse) pot constitui o reţea de transport durabil şi o legătură feroviară cu o capacitate de transport considerabilă între Portul Constanţa şi Vestul României şi apoi spre ţările din Balcani şi Vestul Europei”, se arată în comunicatul ANPM.

Analize Economedia

software, calculator, IT
CV locuri de munca job
MixCollage-21-Dec-2024-07-15-PM-1798
economie 2024
grafic crestere dreamstime
tranzactii calcula fuziuni
locuinta constructii bricolaj
salariu, bani, lei
turcia, ankara, steag, flag, drapel, istanbul, alegeri
bani, lei, bancnote, cash, numerar
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR

Proiectul are ca scop “Modernizarea liniei de cale ferată Bucureşti Nord – Craiova”, în vederea asigurării unui grad ridicat de siguranţă a traficului feroviar, cu următoarele rezultate şi efecte aşteptate: asigurarea unui mod de transport modern şi sigur pentru toate categoriile de trafic feroviar, care sa asigure capacitate de transport, permanenţă şi ritmicitate; creşterea volumelor de transport de călători şi marfă; reducerea timpului de călătorie prin creşterea vitezei de circulaţie pe întregul tronson; îmbunătăţirea condiţiilor de siguranţă a traficului feroviar; îmbunătăţirea confortului în timpul călătoriei; reducerea emisiilor de poluanţi şi a impactului negativ asupra mediului.

De asemenea, se urmăreşte optimizarea transportului feroviar atât pentru pasageri, cât şi pentru marfă, atragerea de investitori şi capital în vederea dezvoltării mediului de afaceri, având în vedere faptul că în oraşele tranzitate de proiect se desfăşoară activităţi economice, crearea de oportunităţi de investiţii şi dezvoltare în zona de influenţă a tronsonului feroviar prin asigurarea accesului la un mod de transport durabil şi ecologic, prin utilizarea facilităţilor feroviare existente, respectiv asigurarea unui grad de mobilitate şi accesibilitate ridicat pentru rezidenţi şi mediul de afaceri din judeţele tranzitate de calea ferată.

Linia de cale ferată Bucureşti Nord – Craiova are o lungime de 95,19 km, pentru Subsecţiunea 1: Bucureşti Nord – Roşiori Nord, şi de 108,53 km pentru Subsecţiunea 2: Roşiori Nord – Craiova, fiind în totalitate linie dublă, electrificată. În total, proiectul format din cele două subsecţiuni are o lungime de circa 203,72 km.

Pe linia de cale ferată Bucureşti Nord – Craiova, în situaţia proiectată, sunt prevăzute: pe Subsecţiunea 1 – cinci puncte de oprire, nu sunt prevăzute halte de mişcare, şi nouă staţii; pe Subsecţiunea 2 – şapte puncte de oprire, opt halte de mişcare şi patru staţii.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: