Vaccinul anti Covid-19 al AstraZeneca Plc a contribuit cu un cent la câştigurile pe acţiune în trimestrul trei din 2021, iar câştigurile de bază au ajuns la 1,08 dolari pe acţiune, compania anglo-suedeză estimând că Vaxzevria va duce la o “profitabilitate modestă” în urma comenzilor noi, transmite agenția Reuters, citată de Agerpres.
De asemenea, în perioada iulie-septembrie 2021, vânzările s-au situat la 1,05 miliarde de dolari, iar veniturile totale, excluzând efectelor fluctuaţiilor valutare, au urcat cu 47%, la 9,74 miliarde de dolari.
Analiştii intervievaţi de Refinitiv se aşteptau la un profit de 1,28 dolari pe acţiune, la vânzări de 9,4 miliarde de dolari.
Performanţele solide la tratamentele de bază, cum ar fi Farxiga (pentru bolile rinichiului) şi Symbicort (pentru astm), au ajutat la creşterea veniturilor, în timp ce creşterea vânzărilor la medicamentul Tagrisso pentru cancer pulmonar a fost mai redusă decât se estima, în urma reducerii preţului în China.
Până la 30 septembrie 2021, AstraZeneca şi partenerul său indian de producţie, Serum Institute, au furnizat peste 1,5 miliarde doze de vaccin.
Incluzând vânzările de pe urma vaccinului în trimestrul patru din 2021, AstraZeneca se aşteaptă acum ca în 2021 veniturile să crească cu până la 20%.
Săptămâna aceasta, AstraZeneca a anunţat că intenţionează să înfiinţeze o divizie separată pentru vaccinuri şi tratamente cu anticorpi, pentru a-şi concentra eforturile pe depăşirea crizei provocate de coronavirus.
Datele vin după ce săptămâna trecută Pfizer Inc şi-a îmbunătăţit pentru a treia oară în acest an estimările privind vânzările de vaccinuri Covid-19 în 2021, până la 36 miliarde de dolari, cu 7,5% peste previziunile anterioare.