Raport. Industria globală a produselor de lux va creşte cu 21%, în acest an. Generaţia Y și Generaţia Z au fost responsabile pentru întreaga creştere a pieţei / Topul companiiilor din sectorul bunurilor de lux

Louis Vuitton, brand de lux Sursă foto: Unplash

Industria globală a bunurilor de lux va atinge o valoare de piaţă de aproximativ 1.400 miliarde de euro în venituri din vânzări în acest an, în creştere cu 21% faţă de 2021, arată un raport al Bain & Company şi Altagamma, citat de XTB într-o analiză publicată recent, scrie Agerpres.

„O analiză despre starea sectorului de lux realizată de Bain & Company şi Altagamma estimează că industria globală a bunurilor de lux va atinge o valoare de piaţă de aproximativ 1.400 miliarde de euro în venituri din vânzări în acest an, în creştere cu 21% faţă de 2021. Indiferent de provocările economice actuale, piaţa de lux a continuat să aibă performanţe puternice pe tot parcursul acestui an, până în prezent, înregistrând câştiguri pentru branduri la nivel general şi o creştere pozitivă pentru aproximativ 95% dintre mărci. În mod convenţional, se credea că mărcile de lux şi clientela lor bogată sunt în mare măsură indiferente faţă de recesiuni economice, datorită averii personale mai mari a clienţilor şi, prin urmare, creării unui model de afaceri solid pentru mărci”, se menţionează în analiză.

Potrivit consultanţilor, Generaţia Y (născuţi între 1981-1995) şi Generaţia Z (născuţi între 1996-2010) au fost responsabile pentru întreaga creştere a pieţei în 2022. Totodată, în următorii ani, cheltuielile generaţiei Z şi ai Generaţiei Alpha (născuţi între 2010-2024) vor creşte de trei ori mai repede decât pentru alte generaţii, până în 2030, reprezentând o treime din piaţă.

Analize Economedia

salariu, bani, lei
turcia, ankara, steag, flag, drapel, istanbul, alegeri
bani, lei, bancnote, cash, numerar
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda

„Consumatorii din generaţia Z încep să cumpere articole de lux cu aproximativ 3 până la 5 ani mai devreme decât cei din Generaţia Y (la 15 ani, faţă de 18-20), iar generaţia Alpha este prognozată să se comporte într-un mod similar. Pieţele din SUA şi Europa au dat dovadă de putere, dar există şi pieţe noi care prezintă potenţial, cum ar fi Asia de Sud-Est şi Coreea de Sud. India şi ţările emergente din Asia de Sud-Est şi Africa au un potenţial semnificativ, dar trebuie să-şi îmbunătăţească infrastructura. China rămâne un jucător crucial pentru piaţa de lux, dar este încă sub nivelurile din 2021, din cauza restricţiilor în curs, şi este aşteptată să revină la nivelurile de anul trecut între prima şi a doua jumătate a anului 2023. Baza de consumatori a pieţei de lux se extinde, cu aproximativ 400 de milioane de consumatori în 2022, estimându-se să se extindă la 500 de milioane până în 2030”, precizează XTB.

În topul primelor cinci companii din sectorul bunurilor de lux se află: LVMH (Louis Vuitton Moet Hennessy), Richemont (Cartier, Montblanc), Nike (Nike, Inc.), PPR (Prada Group) şi Burberry Group plc (Burberry Ltd. ). Acestea însumează 49% din vânzările globale, în 2021.

Datele Bank of America relevă faptul că, în 2021, companiile de lux au cheltuit peste 12 miliarde de euro pentru publicitate, mai mult decât dublu faţă de bugetul publicitar de 5,7 miliarde de euro faţă de acum zece ani.

„Din 2010 până în 2019, grupul de mărci de lux pe care banca le-a analizat şi-a majorat cheltuielile publicitare cu peste 140%, depăşind creşterea de 95% pentru agenţii de publicitate în general, ceea ce înseamnă că marile branduri acaparează o cotă mai mare a pieţei de publicitate. În eventualitatea în care recesiunea se va confirma anul viitor, acest efect va fi exacerbat. Multe companii de retail devin mai conservatoare în climatul economic actual şi încearcă să reducă costurile. Deşi nu sunt total imune, companiile de lux sunt prognozate să înregistreze o creştere a veniturilor cu 21% în acest an”, sunt de părere experţii.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: