Produsele fabricate în Rusia au reprezentat 83% din piața de bunuri de consum din această țară în prima jumătate a anului 2022, în creștere cu 4% față de anul precedent, potrivit unui raport publicat marți de NielsenIQ, citat de Reuters.
Producția internă a bunurilor de consum umple rafturile în timp ce importurile se prăbușesc pe fondul sancțiunilor occidentale împotriva Rusiei.
Sancțiunile, impuse după ce Moscova a desfășurat zeci de mii de soldați în Ucraina la sfârșitul lunii februarie, au determinat zeci de companii străine, multe dintre ele din sectorul bunurilor de consum, să părăsească țara.
Unele dintre cele mai mari scăderi ale bunurilor străine au avut loc pe piața alcoolului, unde berea rusească a reprezentat 89% din vânzări în prima jumătate a anului 2022, față de 79% cu un an înainte, au arătat datele Nielsen.
Berile produse și vândute de producătorii străini de bere care au anunțat că intenționează să iasă din Rusia erau încă în vânzare în supermarketurile și magazinele din Moscova săptămâna trecută, subliniind cât de mult timp poate dura până când restricțiile orientate spre consumator au un impact. citiți mai departe
„Sortimentul de bunuri disponibile pentru consumatori pe rafturile magazinelor s-a restrâns”, a declarat Konstantin Loktev, director de retail la NielsenIQ Rusia, identificând una dintre cele două schimbări majore care au afectat industria.
„În această perioadă dificilă, a început să se dezvolte o a doua tendință – bunurile care au dispărut de pe rafturi au început să fie înlocuite în mod activ în coșul de consum de mărci produse în Rusia, pentru care s-au deschis mari oportunități.”