Vehiculele electrice cu baterii vor fi, în medie, mai ieftine de produs decât un motor cu combustie internă până în 2027, datorită noilor metode de fabricație care reduc costurile de producție, susține firma de cercetare de piață Gartner.
Gartner se așteaptă ca aceste costuri de producție să scadă considerabil mai repede decât costurile bateriilor, care sunt cea mai scumpă parte a unui vehicul electric electric și reprezintă aproximativ 40% din prețul vehiculului. Gartner a precizat că analiza sa a fost determinată de „inovațiile care simplifică costurile de producție, cum ar fi arhitectura centralizată a vehiculelor sau introducerea gigacaloriei care ajută la reducerea costurilor de producție și a timpului de asamblare”.
Gigapressurile sunt mașini de turnare masive, pionierat de liderul de piață american Tesla, pentru a realiza piese unice de mari dimensiuni ale părților inferioare ale vehiculelor, pentru a simplifica producția și a reduce munca roboților.
„Acest lucru înseamnă că BEV-urile vor ajunge la paritatea costurilor cu ICE mult mai repede decât se aștepta inițial, dar, în același timp, va face ca unele reparații ale BEV-urilor să fie considerabil mai costisitoare”, a declarat Pedro Pacheco, vicepreședinte al departamentului de cercetare al Gartner.
Firma de cercetare de piață se așteaptă ca, până în 2027, costul mediu de reparare a caroseriei și a bateriei unui EV după un accident grav să crească cu 30%. Acest lucru ar putea face ca vehiculele care suferă o coliziune să fie mai predispuse la o anulare totală, deoarece Gartner a adăugat că reparația ar putea costa mai mult decât valoarea reziduală.