Real Madrid redevine cea mai valoroasă echipă de fotbal din lume

echipa fotbal Sursă foto: Unsplash

Real Madrid și-a recâștigat titlul de cea mai valoroasă echipă de fotbal din lume, depășind câștigătorul din 2023, Manchester City FC. Cu o valoare a mărcii în creștere cu 16%, ajungând la 1,7 miliarde euro, revenirea Real Madrid în top este determinată de creșterea record a veniturilor, care rezultă din realizările continue atât pe teren, cât și în afara lui, potrivit unui raport al Brand Finance.

Echipa de fotbal rămâne, de asemenea, unul dintre cele mai puternice branduri din lume, chiar mai puternic decât branduri precum Google, Coca-Cola, Ferrari și Rolex, potrivit Brand Finance. Statutul lui Real Madrid ca unul dintre cele mai recunoscute și prestigioase cluburi de fotbal din lume este subliniat de scorurile sale perfecte în mai mulți indicatori, inclusiv investițiile în echipă, stadioane și sponsorizări.

După Real Madrid, Manchester City FC (valoarea mărcii a crescut cu 7%, ajungând la 1,6 miliarde euro) este a doua cea mai valoroasă echipă de fotbal. Clubul a înregistrat venituri record datorită succesului constant de pe teren. La sfârșitul anului 2023, Manchester City a atins o etapă istorică, devenind primul club englez care deține simultan titlurile din Premier League, FA Cup, UEFA Champions League, Supercupa UEFA și Cupa Mondială a Cluburilor FIFA. Aceste distincții au condus la creșteri substanțiale ale veniturilor comerciale și din meciuri, consolidând și mai mult puterea financiară a clubului.

Analize Economedia

Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1
investitii bani
Nokian+Tyres+Romania+factory+1st+tire+02
Elena Deacu

FC Barcelona și-a menținut poziția de al treilea cel mai valoros brand de fotbal, cu o creștere de 12% a valorii brandului, ajungând la 1,5 miliarde euro, în ciuda faptului că se confruntă cu provocări financiare semnificative. În special un plafon salarial limitat la 204 milioane eurpo, semnificativ mai mic decât cel al Real Madrid, de 727 milioane euro. Acest plafon restrânge grav capacitatea Barcelonei de a semna și de a păstra jucători de top pentru viitorul sezon 2024/25, ceea ce ar putea afecta performanța pe teren, competitivitatea și atractivitatea pentru sponsori.

Acestea fiind spuse, academia de tineret La Masia a FC Barcelona a jucat un rol esențial în menținerea stabilității clubului în mijlocul provocărilor financiare. Prin producerea unei noi generații de jucători care pot concura pentru trofee, La Masia a redus cheltuielile clubului pentru transferuri costisitoare. Apariția unor tinere talente precum Lamine Yamal, Pau Cubarsi și Fermin Lopez a consolidat, de asemenea, performanța pe teren a FC Barcelona. Acest lucru este evidențiat și de scorul perfect al clubului pentru jucătorii săi vedete, conform cercetării Brand Finance.

Manchester United FC și-a păstrat poziția de al 4-lea cel mai valoros brand de club, cu o creștere de 3% a valorii brandului, care se ridică acum la 1,4 miliarde euro. Această creștere a valorii mărcii vine în ciuda nemulțumirii continue a fanilor cu privire la performanțele slabe ale echipei, cu rezultate dezamăgitoare atât în Premier League, cât și în competițiile europene. În afara terenului, frustrările au crescut din cauza proprietății controversate a clubului.

Liverpool FC (valoarea brandului a crescut cu 1,5%, ajungând la 1,4 miliarde euro) este pe locul cinci în topul celor mai valoroase cluburi de fotbal. Anfield, casa emblematică a lui Liverpool FC, este renumită la nivel mondial pentru istoria sa bogată și întruchipează tradiția care definește patrimoniul fotbalistic al orașului Liverpool.

Puterea franceză Paris Saint-Germain FC a coborât o poziție în clasamentul general, situându-se pe locul 7, în ciuda unei creșteri de 7% a valorii mărcii, ajungând la 1,2 miliarde euro. În special, se așteaptă ca plecarea superstarurilor mondiale Messi, Neymar și Mbappé să aibă un impact asupra perspectivelor comerciale ale clubului, ceea ce ar putea duce la scăderea valorii sponsorizărilor.
Acestea fiind spuse, performanțele puternice de pe teren ale PSG continuă să conducă la reputația sa globală. Clubul și-a menținut dominația în Ligue 1, cucerind al treilea titlu de campion consecutiv și al 12-lea în total, alături de victorii în Coupe de France și Trophée des Champions. PSG are, de asemenea, o percepție puternică pentru fanii săi pasionați și pentru sponsorii săi.

Clubul german de fotbal Bayer 04 Leverkusen a înregistrat cea mai mare creștere a valorii mărcii dintre toate mărcile de club din tabel, cu 72%, ajungând la 333,6 milioane eurp, precum și o creștere semnificativă de 9 puncte a scorului indicelui de forță a mărcii, ajungând la 70,5/100. Clubul a atins o etapă istorică în 2024 prin câștigarea primului său titlu din Bundesliga, precum și a Cupei Germaniei. Au devenit prima echipă germană care a reușit un sezon fără înfrângere, stabilind un record european cu 51 de meciuri consecutive fără înfrângere. Aceste realizări au contribuit în mod semnificativ la imaginea clubului și la percepția acestuia, subliniată de scorurile sale puternice.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: