François Provost, în prezent director de achiziţii, parteneriate şi afaceri publice la Renault, va conduce de acum producătorul auto francez, a anunțat compania într-un comunicat de presă. Amintim că anterior Luca de Meo şi-a anunţat plecarea de la conducerea producătorului auto pentru a fi numit director general al grupului de lux Kering.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Consiliul de Administrație al Renault Group, reunit astăzi sub președinția lui Jean-Dominique Senard, a decis în unanimitate, la recomandarea Comitetului de guvernanță și remunerare, numirea lui François Provost, începând cu 31 iulie, în funcția de CEO al Renault S.A. și de Președinte al Renault s.a.s., pentru un mandat de patru ani. De asemenea, François Provost a fost numit administrator al Renault S.A. și al Renault s.a.s.

François Provost a deținut anterior funcția de Director de Achiziții, Partenariate și Afaceri Publice a Renault, având o experiență de 23 ani în cadrul Grupului. Născut în 1968, François Provost este absolvent al École Polytechnique și inginer-șef în cadrul Corpului Minelor. După un început de carieră în administrația publică de rang înalt, s-a alăturat Renault Group în 2002. A ocupat funcții de conducere în Franța și Europa, fiind, printre altele, director general al Renault-Nissan Portugalia între 2005 și 2008. În 2010, a devenit director general adjunct al Renault Rusia, responsabil cu operațiunile, apoi președinte-director general al Renault Samsung Motors în Coreea timp de 5 ani, înainte de a deveni director al operațiunilor în China, apoi în regiunea Asia-Pacific, iar în cele din urmă director al dezvoltării internaționale. În 2023, se alătură echipei de conducere a Grupului în calitate de director al achizițiilor, parteneriatelor și afacerilor publice.

Analize Economedia

auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
linie asamblare Dacia
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania

Anul trecut, Renault a fost al 15-lea producător auto mondial în funcţie de vânzări, conform datelor analizate de analistul Felipe Munoz, un declin faţă de locul 14 în 2023. În ultimii ani, compania franceză a fost depăşită de producătorii auto chinezi BYD, Geely, Chery şi Changan.

Pentru a face faţă costurilor trecerii la vehiculele electrice (EV), Renault, sub conducerea lui Luca de Meo, a încheiat o serie de parteneriate şi acorduri cu investitori, inclusiv Google, Qualcomm şi grupul chinez Geely. Aceste parteneriate au ajutat la reducerea costurilor.

Sub conducerea lui Denis Le Vot, marca Dacia a avut performanţe bune, în urma succesului modelelor Sandero şi Duster. În aprilie, Sandero a fost a doua cea mai bine vândută maşină din Europa, fiind depăşită de Renault Clio, iar SUV-ul Duster a fost pe locul şapte, conform datelor JATO Dynamics.