În primul trimestru al anului 2025, Renault Group a înregistrat o cifră de afaceri de 11,7 miliarde de Euro, susținută de performanța gamei de modele. Sandero s-a menținut drept cel mai vândut autoturism din Europa. În 2025, Renault Group va lansa 7 vehicule noi. Dacia a înregistrat o performanță foarte bună, cu vânzări cifrate la 154.378 unități în Europa, în creștere cu 0,6 % față de perioada similară a anului trecut, pe o piață în scădere cu 2,0%.
- Trimestrul 1:
- Cifra de afaceri a Renault Group (RG) se ridică la 11,675 miliarde de euro, în scădere cu -0,3% față de perioada similară a anului 2024 (dar în creștere cu + 0,6%, la rate constante ale cursului de schimb).
- Cifra de afaceri a perimetrului Automobile s-a ridicat la 10,128 miliarde de euro, în scădere cu 3 % față de nivelul înregistrat în primul trimestru al anului precedent (-2,2% la rate constante ale cursului de schimb).
- Un impact puternic al mixului de produse, de +3,7 puncte procentuale.
- Rezultate comerciale:
- Vânzările Renault Group (RG) în primul trimestru al anului 2025 s-au cifrat la 564.980 unități, în creștere cu 2,9% față de perioada similară a anului 2024.
- În Europa, RG a vândut 402.413 unități, în creștere cu 2,8% față de rezultatul înregistrat în primul trimestru al anului precedent. Această evoluție a fost net superioară celei a ansamblului pieței (care s-a diminuat cu -2.0%), fiind determinată în principal de performanța modelelor mărcii Renault. La rândul ei, marca Dacia a avut o evoluție superioară celei a pieței europene. Sandero s-a menținut drept cel mai vândut autoturism din Europa pe toate canalele de vânzări. În acelaşi timp, Bigster înregistrează deja un nivel ridicat de comenzi, în așteptarea primelor livrări.
- Pe piețele internaționale, vânzările mărcii Renault au crescut cu 11,6%, susținute de performanța foarte bună din America Latină (+21,6%), Maroc (+45,5%) și Coreea de Sud, confirmând implementarea cu succes a „International game plan”.
- Strategia comercială a continuat să fie concentrată pe crearea de valoare. Astfel, ponderea vânzărilor către clienții persoane fizice se ridică la 58,5 % din totalul vânzărilor, cu 16,8 puncte procentuale peste media pieței. În acelaşi timp, modelele din segmentul C și cele superioare reprezintă 40,6 % din vânzări. Valoarea reziduală a modelelor Renault Group rămâne în continuare mai ridicată decât cea a competitorilor direcți.
Renault Group transmite că își continuă ofensiva în domeniul electrificării. Astfel, vehiculele electrificate reprezintă de 44,2 % din vânzările RG pe piața din Europa (în creștere cu +15,3 puncte procentuale față de perioada similară a anului 2024). Vehiculele hibride reprezintă 31% din vânzări (+10,2 puncte procentuale vs. T1 2024) iar cele 100% electrice, 13,2 % (+5,1 puncte procentuale vs T1 2024), ca urmare a succesului modelelor Renault 5 E-tech, Dacia Spring și Scenic E-Tech. Ponderea vehiculelor electrificate în totalul vânzărilor brandului Renault în Europa se ridică la 61,2 %, în creștere cu 15 puncte procentuale față de perioada similară a anului trecut și cu 6,6 puncte procentuale față de rezultatul înregistrat în ultimul trimestru al anului 2024. Vânzările de modele hibrid au crescut cu 46,1%, ajungând să reprezinte 44,1 % din total, iar cele de vehicule 100% electrice au crescut cu 87,9 %, ajungând la 17,1 % din total (+ 6,4 puncte procentuale vs T1 2024). Marca Renault s-a situat pe locul 2 la nivel european în ceea ce privește vânzările de vehicule hibride (HEV).
- Renault Group își confirmă perspectivele financiare pentru anul 2025 :
- O marjă operațională a Grupului de ≥ 7 %
- Un free cash-flow ≥ 2 miliarde de euro
În 2025, Renault Group va lansa 7 vehicule noi (din care Renault 4 E‑Tech electric, Dacia Bigster și Alpine A390 în Europa, și un SUV de segment C pentru piețele internaționale), la care se adaugă două modele restilizate (Renault Austral și Renault Espace). În plus, marca Renault va lansa modelele Grand Koleos și Kardian pe noi piețe.
„În primul trimestru al anului 2025, Renault Group a înregistrat o performanță superioară celei a pieței, materializată într-o creștere a vânzărilor cu 2,9 %, în ciuda unui context dificil. Această creștere se explică prin succesul noilor modele ale grupului. În primele trei luni ale anului, noile modele reprezintă 28,3% din totalul facturărilor noastre, procent care urmează să se mărească în perioada următoare, odată cu creșterea progresivă a vânzărilor acestora. La sfârșitul anului curent, Renault Group va dispune de cea mai nouă gamă de modele de pe piața europeană, în paralel cu extinderea acoperirii sale geografice pe plan internațional, conform strategiei International game plan”, a declarat Duncan Minto, Director Financiar Renault Group.
“Principalul atu al Renault Group constă în strategia sa adaptată la ritmul tranziției energetice, care îi permite să propună în același timp o ofertă de vehicule electrice și una de vehicule termice și hibride. Această agilitate și flexibilitate, la care se adaugă o ofensivă susținută de noi modele, ne va permite să beneficiem de un avantaj competitiv.Controlul atent al costurilor va continua să fie o prioritate pentru noi. Într-un mediu macroeconomic instabil, Renault Group a decis să angajeze în mod proactiv măsuri complementare de reducere a costurilor”, a completat acesta.
Rezultate comerciale
Renault Group a vândut 564.980 vehicule în primul trimestru al anului 2025, în creștere cu 2,9 % față de perioada similară a anului 2024. În Europa, vânzările RG s-au ridicat la 402.413 unități, în creștere cu 2,8 %, în contextul unei piețe în scădere cu -2.0%. Renault Group se situează pe locul 3 în clasamentul vânzărilor VP+ VU la nivel european.
Vânzările totale ale mărcii Renault în primul trimestru al anului 2025 s-au ridicat la 389.016 unități, în creștere cu 6,5 % față de perioada similară a anului 2024. În Europa, brandul Renault a înregistrat o creștere a vânzărilor cu 3,8%, până la 246.036 unități, pe o piață în scădere cu -2.0%. Pe segmentul de autoturisme, vânzările Renault în Europa au crescut cu 17,7%, în condițiile unei piețe în scădere cu – 0.5 %. Acest rezultat se datorează performanței modelului Renault 5 și a gamei de vehicule hibride, precum și a creşterii continue a vânzărilor modelelor Renault din segmentul C și din cele superioare. Marca Renault se află pe locul 3 în clasamentul vânzărilor VP + VU la nivel european, susținută de performanțele din:
- Spania (+ 38,4% vs T1 2024)
- Germania (+ 20,9 % vs T1 2024)
- Marea Britanie (+ 9,2 % vs T1 2024)
Marca Renault își continuă strategia în domeniul electrificării:
- Vânzările de vehicule 100% electrice au crescut cu 87,9% în primul trimestru al anului 2025 față de perioada similară a anului precedent. Vehiculele 100% electrice au reprezentat 17,1% din totalul vânzărilor Renault în primul trimestru al anului curent, față de 10,7% în perioada similară a anului 2024. Renault 5 E-tech este liderul segmentului său la nivel european.
- Vânzările de modele hibrid au crescut cu 46,1% în intervalul de referință față de primul trimestru al anului trecut. Renault își confirmă poziţia pe locul al doilea în clasamentul mărcilor cu cele mai mari vânzări de vehicule hibrid (HEV), pe piața din Europa, datorită succesului modelelor Clio, Captur și Symbioz.
Modelele din segmentul C și cele superioare reprezintă 40,6 % din vânzările de autoturisme ale mărcii Renault în Europa (+4,0 puncte procentuale vs. T1 2024).
În segmentul vehiculelor utilitare (VU), pe o piață în scădere cu -11.8%, Renault se menține pe poziţia a doua în Europa, în pofida ieșirii din fabricaţie a modelului Express la sfârșitul anului trecut și a intervalului necesar pentru ca noul Master să fie disponibil pe piață în toate versiunile sale.
Pe piețele internaționale, vânzările mărcii Renault au crescut cu 11,6 %:
Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:
- articolul continuă mai jos -
- O creștere de 21,1 % în America Latină, ca urmare a performanței din Argentina (+89,3 %), Columbia (+40,2 %) și Brazilia (+11,2 %).
- O performanță foarte bună în Coreea de Sud, ca urmare a succesului Grand Koleos.
- O creștere de 45,5% în Maroc, ca urmare a succesului modelului Clio și a lansării modelului Kardian.
Dacia a înregistrat o performanță foarte bună, cu vânzări cifrate la 154.378 unități în Europa, în creștere cu 0,6 % față de perioada similară a anului trecut, pe o piață în scădere cu 2,0%.
Cu 67.616 unități comercializate în primul trimestru, Sandero se menține drept cel mai vândut model din Europa pe toate canalele de vânzări. Vânzările modelului Duster au crescut cu 11,8 %, la 49.941 unități, asigurându-i poziția de cel mai vândut SUV pe piața de retail din Europa. Bigster, care ilustrează ofensiva Dacia în segmentul C-SUV, a înregistrat peste 13.000 de comenzi în primul trimestru al anului 2025, înainte chiar ca modelul să fie disponibil în rețea. La nivel mondial, vânzările totale ale mărcii Dacia au scăzut cu 2%, în special ca urmare a faptului că în Turcia modelul Duster se comercializează de acum sub marca Renault, pentru a susține „International game plan”.
Alpine a vândut 2.088 vehicule în primul trimestru al anului 2025, (+96,4 % vs T1 2024), în special ca urmare a lansării modelului A290, care este primul hot hatch electric de pe piața franceză. În luna martie, gama Alpine A110 s-a îmbogățit cu două noi versiuni : A110 GTS și A110 R70, o serie limitată de 770 de unități, pentru a celebra a 70-a aniversare a mărcii.
În data de 27 mai 2025, Alpine va prezenta modelul A390 la Dieppe, în apropierea uzinei Dieppe Jean Rédélé, unde va fi fabricată. Viitorul vehicul sport fastback cu 5 locuri va fi al doilea model 100% al mărcii.
Cifra de afaceri pe primul trimestru 2025
Cifra de afaceri a Renault Group în primul trimestru 2025 s-a ridicat la 11,675 miliarde de Euro, în scădere cu 0,3% față de perioada similară a anului trecut. La nivel constant al ratelor de schimb[5], cifra de afaceri a RG a crescut cu 0,6 %.
Cifra de afaceri a perimetrului Automobile a fost de 10,128 miliarde de euro, în scădere cu 3,0% față de perioada similară a anului trecut. Aceasta integrează un impact negativ de -0,8 % ca rezultat al efectului ratelor de schimb (-85 milioane de euro) determinat de devalorizarea Real-ului brazilian, al peso-ului argentinian și al lirei turcești. La rate de schimb constante1, cifra de afaceri a scăzut cu 2,2%. Această evoluție se explică prin:
- Un efect negativ al volumului, de -2,6 puncte procentuale. Creșterea cu 2,9 % a înmatriculărilor a fost compensată de un nivel mai ridicat de reducere a stocurilor în rețeaua independentă de dealeri față de primul trimestru al anului 2024 (-24.000 de unități), conform variațiilor sezoniere.
La 31 martie 2025, nivelul stocurilor se ridica la 560.000 de vehicule, din care 340.000 în rețeaua independentă de dealeri și 220.000 la nivelul RG.
Ritmul de reconstituire a stocurilor va permite livrarea vehiculelor în conformitate cu lansarea de noi produse. Renault Group urmărește reducerea nivelului total al stocurilor până la sfârșitul primului semestru al acestui an.
- Un efect negativ al vânzărilor către parteneri, de 3,5 puncte procentuale, explicabil în special prin nivelul ridicat al bazei de comparație din primul trimestru al anului 2024. În perioada de referință se înregistrase un efect excepțional de ridicat al încasărilor pentru perimetrul R&D. În plus, în primul trimestru al anului trecut, RG vânduse un volum important de grupuri motopropulsoare către parteneri, situație care nu mai este valabilă de la sfârșitul lunii mai 2024, odată cu deconsolidarea companiei Horse. Aceste două efecte explică cea mai mare parte a impactului negativ.
- Un impact pozitiv al mixului de produse, de 3,7 puncte procentuale, explicat prin lansarea de noi modele (Scenic E-Tech electric, Symbioz, Rafale, Renault 5, Grand Koleos și Duster), care au compensat impactul tranziției de generații a gamei de vehicule utilitare. Mixul de produse va continua să aibă un impact major în perioada următoare.
- Un efect al prețului de +0,5 puncte procentuale, conform așteptărilor, care reflectă intrarea într-o etapă de stabilizare a prețurilor. Renault Group urmărește să compenseze efectele negative ale ratelor de schimb printr-o politică de prețuri care să redea clienților o parte din reducerea de costuri prin creșterea nivelului de echipare a vehiculelor. Această strategie susține creșterea competitivității grupului, fără a diminua marja de profit.
- Un efect geografic negativ de -0,7 puncte procentuale, explicabil în principal prin începutul livrărilor modelului Kardian în America Latină și prin creșterea vânzărilor în Africa de Sud.
- Un efect ”Altele” pozitiv, de +0,4 puncte procentuale, explicabil în principal prin performanța solidă a activității de piese și accesorii, precum și a celei de reciclare.
Serviciile de Mobilitate au contribuit cu 23 milioane de euro la cifra de afaceri a RG pe primul trimestru al anului 2025, față de 15 milioane de euro, în perioada similară a anului 2024.
Mobilize Financial Services (fosta RCI Bank and Services) a înregistrat o cifră de afaceri de 1,524 miliarde de euro în primul trimestru din 2025, în creștere cu 22,3 % față de perioada similară a anului trecut, ca urmare a nivelului mai ridicat al dobânzilor și al nivelului ridicat al activelor performante (59,1 miliarde de euro) în creștere cu 8,9% față de primul trimestru al anului 2024.