Renault e îngrijorat de eventualele costuri ale retragerii din Rusia și de posibila naționalizare a subsidiarei sale ruse, Avtovaz

Renault Sursa foto: Facebook / Renault

Grupul auto francez Renault şi-a păstrat intacte legăturile cu Rusia, în pofida războiului din Ucraina, deoarece este îngrijorat de costurile ridicate ale unei retrageri din societatea mixtă pe care o are împreună cu un partener rus, au declarat pentru Bloomberg mai multe surse din apropierea acestui dosar, scrie Agerpres.

În plus, constructorul auto francez vrea să evite o naţionalizare a subsidiarei sale ruseşti, AvtoVaz, care joacă un rol important în relansarea grupului, au declarat sursele care au dorit să îşi păstreze anonimatul. Poziţia Renault este susţinută şi de guvernul francez, cel mai puternic acţionar la Renault, au adăugat sursele.

Un purtător de cuvânt a declarat că Renault monitorizează în continuare situaţia.

Analize Economedia

sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania
Concedieri scaderi economie
industrie forta de munca somaj industrial uzina fabrica manufactura muncitor muncitor necalificat
blindate, armata, militar
Bugetul familiei, bani
dambovita arena aci
afacere semnare contract pexels
șantier aeroport craiova
costuri, cladiri, birouri, angajati
software, calculator, IT
CV locuri de munca job
MixCollage-21-Dec-2024-07-15-PM-1798
economie 2024
grafic crestere dreamstime
tranzactii calcula fuziuni
locuinta constructii bricolaj
salariu, bani, lei

În ultimele zile, Renault a devenit singurul mare constructor auto mondial care nu a oprit schimburile comerciale cu Rusia şi nu a oprit producţia la uzinele din Rusia. De exemplu, Stellantis a anunţat zilele trecute că a suspendat importurile şi exporturile de automobile din Rusia, adăugându-se altor constructori, precum Volkswagen, Toyota sau Mercedes-Benz, care au luat o decizie similară. Chiar şi Nissan, partenerul japonez al Renault, a oprit exporturile spre Rusia.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Riscul de expropriere a crescut săptămâna aceasta, după ce Rusia a anunţat că ar putea sechestra sau chiar naţionaliza firmele la care pachetul majoritar de acţiuni este deţinut de companiile străine şi care au decis să plece din Rusia, după invazia Ucrainei. Mercedes, ce are o uzină în apropiere de Moscova care acum nu mai funcţionează, a anunţat vineri că are active în valoare de aproximativ două miliarde de euro în Rusia care ar putea fi în pericol de expropriere.

Constructorul auto rus AvtoVaz, la care Renault deţine un pachet de 68% din acţiuni, este producătorul automobilelor marca Lada din perioada sovietică. În total, Renault depinde de Rusia pentru aproximativ 10% din veniturile sale, ceea ce înseamnă că are cea mai mare expunere pe această piaţă comparativ cu alţi mari producători auto internaţionali. Renault controlează aproximativ 30% din piaţa auto din Rusia şi are aproape 40.000 de angajaţi în această ţară.

De la începutul războiului din Ucraina, acţiunile Renault au pierdut un sfert din valoare, iar agenţia de evaluare Fitch a avertizat că relansarea companiei ar putea fi deraiată. Tot de la începutul invaziei Ucrainei, guvernul francez a făcut foarte puţine declaraţii publice cu privire la Renault. Ministrul francez al Finanţelor, Bruno Le Maire, a spus că firmele private sunt libere să decidă singure dacă vor să îşi păstreze afacerile cu Rusia, atâta timp cât “respectă cu stricteţe sancţiunile”.

Pentru moment, Renault a oprit activitatea la uzina sa de asamblare din apropiere de Moscova până la data de 18 martie, din cauza dificultăţilor de aprovizionare. Alte două uzine deţinute de AvtoVaz la Togliatti şi Izhevsk au fost închise şi ele pentru câteva zile din cauza crizei în aprovizionarea cu componente electrice.

Celălalt acţionar de la AvtoVaz este Rostec State Corp., un conglomerat din sectorul de apărare deţinut de statul rus şi condus de Sergey Chemezov, un aliat al lui Vladimir Putin şi o persoană care este pe lista celor sancţionaţi de SUA.