Cifra de afaceri a Renault Group a atins 27,6 miliarde euro, în creștere cu 2,5 % față de primul semestru 2024 și cu +3,6 % la cursuri de schimb constante, anunță compania. Renault Group transmite că și-a revizuit perspectivele financiare pentru 2025 la data de 15 iulie 2025, “pentru a reflecta deteriorarea dinamicii pieței auto, marcată de o presiune comercială crescută din partea concurenței și anticiparea continuării scăderii pieței retail”.
Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:
- articolul continuă mai jos -
Cifra de afaceri a perimetrului Automobile s-a ridicat la 24.490 milioane euro, în creștere cu 0,5 % față de primul semestru 2024. Aceasta include un efect negativ al cursului de schimb, de -1,1 puncte (-264 milioane euro), cauzat în principal de devalorizarea lirei turcești, a realului brazilian și a peso-ului argentinian. La cursuri de schimb constante, creșterea este de 1,6 %.
Rezultatul net a fost de 0,5 miliarde euro, excluzând impactul Nissan
Impactul Nissan: -11,6 miliarde euro.
-
- -2,3 miliarde euro – contribuție din partea entităților asociate.
- -9,3 miliarde euro – pierdere non-cash legată de modificarea tratamentului contabil al participației Renault Group în Nissan.
Renault a înregistrat în primul semestru din 2025 o pierdere netă atribuită grupului de 11,19 miliarde de euro, incluzând 9,3 miliarde de euro de pe urma deprecierii investiţiei sale în partenerul Nissan, conform Reuters.
Dacia: Dacia se află în top 10 al celor mai vândute mărci în Europa și pe locul 3 la autoturisme vândute către clienții persoane fizice. Sandero este cel mai vândut autoturism pe toate canalele de distribuție, iar Duster, cel mai vândut SUV către clienții persoane fizice.
„În calitate de nou CEO al Renault Group, sunt mai mult decât convins că dispunem de toate elementele fundamentale pentru a reuși: echipe implicate, un plan de produse solid, o poziționare clară a mărcilor noastre, precum și o organizare inovatoare. Rezultatele noastre din primul semestru, într-un context de piață dificil, nu au fost aliniate cu ambițiile noastre inițiale. Am lansat deja un set de măsuri pentru a ne atinge obiectivele. Cu toate acestea, rentabilitatea Renault Group rămâne un reper în industria noastră și suntem hotărâți să menținem acest standard. Foia de parcurs este clară: să asigurăm continuitatea strategiei noastre, accelerând în același timp procesul de transformare. Într-un mediu profund disruptiv, ne concentrăm pe ceea ce stă sub controlul nostru: mobilizarea echipelor, prioritizarea investițiilor în produs, livrarea unei performanțe de top și valorificarea rețelei noastre unice de parteneri. Sunt convins că Renault Group este bine poziționat pentru a crea valoare, la cel mai înalt nivel și într-un mod durabil, pentru anii care urmează”, a declarat François Provost, CEO al Renault Group.
Grupul înregistrează o marjă operațională de 1.653 milioane euro, reprezentând 6,0 % din cifra de afaceri, comparativ cu 8,1 % în primul semestru 2024.
Marja operațională a perimetrului Automobile se ridică la 989 milioane de euro, comparativ cu 1.600 milioane de euro în primul semestru 2024. Aceasta reprezintă 4,0 % din cifra de afaceri a perimetrului Automobile, față de 6,6 % în primul semestru 2024.
Această evoluție se explică în principal prin următorii factori:
• Un impact valutar negativ de -25 milioane de euro; efectul pozitiv al devalorizării lirei turcești asupra costurilor de producție compensând impactul negativ al devalorizărilor asupra cifrei de afaceri.
• Un efect volum pozitiv de +48 milioane de euro.
• Un efect negativ de preț/mix/urcare în gamă de -444 milioane de euro, cauzat în principal de un mix nefavorabil, cu o pondere mai redusă a vehiculelor utilitare și o pondere mai mare a vehiculelor electrice, combinat cu presiunea comercială. Costurile s-au îmbunătățit cu 287 milioane de euro datorită performanței solide în achiziții și, într-o măsură mai mică, datorită scăderii prețurilor materiilor prime.
Renault Group continuă să își reducă costurile și transferă o parte din aceste economii către clienți, “ceea ce permite Grupului să își consolideze competitivitatea, oferind vehicule atractive din punct de vedere al prețului și al conținutului, compensând totodată cerințele de reglementare, în special pentru modelele noi și versiunile restilizate”, transmite compania.
“Strategia Renault Group este de a acționa asupra combinației acestor două efecte, cu unicul obiectiv de a îmbunătăți competitivitatea. Combinația acestor efecte ar trebui să aibă un impact pozitiv pe parcursul anului, în special datorită performanței în achiziții și efectului favorabil al scăderii prețurilor materiilor prime. Performanța în achiziții începe să beneficieze de sinergiile generate de Horse în domeniul motoarelor”, transmite Renault.
Perspective financiare 2025
Pentru a reflecta deteriorarea dinamicii pieței auto, marcată de o presiune comercială crescută din partea concurenței și anticiparea continuării scăderii pieței retail, Renault Group și-a revizuit perspectivele financiare pentru 2025 la data de 15 iulie 2025:
• O marjă operațională a Grupului în jur de 6,5 %.
• Un flux de numerar liber (free cash-flow) cuprins între 1,0 și 1,5 miliarde de euro.
Grupul are o traiectorie clară care îi permite să confirme că performanța din semestrul al doilea va fi superioară celei din primul semestru, datorită următorilor factori:
• Un efect volum mai puternic în semestrul al doilea decât în primul, susținut de:
• Un nivel ridicat al comenzilor în luna iunie.
• Creșterea progresivă a volumelor generate de lansările recente.
• Creșterea vânzărilor către parteneri.
• O disciplină strictă și un control riguros asupra costurilor variabile și fixe.
“Combinația dintre efectele de preț/mix/creștere în gamă și cele legate de costuri ar trebui să aibă un impact pozitiv asupra marjei operaționale în semestrul al doilea și pe întregul an.
Renault Group își continuă politica comercială riguroasă, acordând prioritate creării de valoare în detrimentul volumelor, pentru a proteja valorile reziduale ale vehiculelor sale. Grupul își consolidează planul de reducere a costurilor pe termen scurt și accelerează inițiativele privind pârghii mai structurale (reducerea SG&A – cheltuieli generale și administrative – și a costurilor de producție și R&D)”, trasmite comooania.
Pentru a face față provocărilor unei piețe din ce în ce mai competitive, Renault Group se bazează pe o serie de elemente, conform grrupului:
• Un model economic flexibil și agil, capabil să răspundă cererii pentru vehicule termice, hibride și electrice, indiferent de ritmul tranziției energetice.
• O gamă atractivă de vehicule pentru piețele europene și internaționale, susținută de 7 lansări și 2 restilizări în 2025, în completarea celor 10 lansări și 2 restilizări din 2024.
• O concentrare pe canalul cel mai profitabil, cel al vânzărilor către clienții persoane fizice în Europa (cu aproximativ +15 puncte procentuale peste media pieței).
• O reducere continuă a costului vehiculelor.
• O abordare riguroasă a valorilor reziduale, superioare cu 4 până la 13 puncte procentuale față de media concurenței europene.
• Un portofoliu solid de comenzi în Europa, echivalent cu două luni de vânzări, reflectând succesul modelelor lansate.
• O gestionare strictă a stocurilor.
• Un grad ridicat de utilizare a capacităților de producție, de aproximativ 90 % în medie.