Grupul auto Renault a anunţat joi că va investi 400 de milioane de euro în uzina sa de la Bursa (Turcia), pe care vrea să o transforme într-un hub de export nu doar pentru Europa dar şi pentru alte ţări din lume, transmite Reuters, citat de Agerpres.
Proprietarul Dacia a precizat că va produce patru noi modele la uzina din Turcia, inclusiv un nou SUV Duster low cost.
La nivel general, Renault îşi propune să taie cu până la 50% costurile cu producţia automobilelor în următorii patru ani, prin utilizarea crescută a tehnologiilor digitale şi AI. De acum şi până în 2027, Renault vrea să scadă cu 30% costurile de producţie per vehicul, în cazul vehiculelor cu combustie internă, şi cu 50% pentru vehiculele electrice.
De asemenea, Renault vrea să scurteze durata de dezvoltare a vehiculelor de la trei până la doi ani.
Renault utilizează deja peste 300 de aplicaţii AI pentru a urmări componente auto şi a îmbunătăţi controlul calităţii şi intenţionează să crească acest număr până la 3.000 în 2025.
Renault Group se află în avangarda unei mobilităţi care se reinventează. Având o expertiză unică în domeniul electrificării şi beneficiind de alianţa sa cu Nissan şi Mitsubishi Motors, Renault Group se bazează pe complementaritatea celor patru mărci ale sale – Renault, Dacia, Alpine şi Mobilize – şi propune clienţilor săi soluţii de mobilitate durabile şi inovatoare. Prezent în peste 130 de ţări şi având peste 111.000 de salariaţi, Grupul a vândut 2,1 milioane de vehicule în 2022.