Restaurantele Subway din India nu mai oferă gratuit felia de cașcaval în sandviș, ci vor percepe un cost suplimentar din cauza prețurile în creștere ale ingredientelor

subway Foto: Subway, Facebook

Sandvișurile Subway din India nu vor mai avea opțiunea de a oferi gratuit o felie de cașcaval, în urma unor revizuiri ale meniului, despre care analiștii spun că sunt mai degrabă o reducere a costurilor decât o chestiune de gust, relatează CNN.

Lanțul american Subway este unul dintre cei mai mari francizori de restaurante din India, cu aproximativ 800 de puncte de vânzare. În prezent, aceștia cer 30 de rupii (0,40 dolari) în plus pentru felia de cașcaval în majoritatea sandvișurilor, dar oferă în schimb un sos „cheezy” gratuit.

Prețurile în creștere ale ingredientelor, inclusiv ale produselor lactate, au pus lanțurile globale de fast-food din India sub presiune pentru a reduce costurile, menținând în același timp clienții satisfăcuți.

Prețul promoțional al Domino’s pentru cea mai ieftină pizza a sa este de doar 60 de cenți americani în India, unde francizatul său a semnalat public îngrijorarea cu privire la o creștere de 40% a prețului brânzei în timpul anului financiar care s-a încheiat în martie.

De asemenea, numeroase unități Subway și McDonald’s din India au eliminat roșiile din meniurile lor în ultimele săptămâni, invocând probleme de calitate, după ce prețurile au crescut cu aproximativ 450%, atingând niveluri record.

India a recurs la importul de roșii din Nepal pentru a atenua penuria.

Sosul de brânză disponibil acum gratuit la Subway India a fost „dezvoltat doar din motive calitative”, a declarat Culinary Brands din cadrul Everstone Group, care gestionează lanțul de aprovizionare pentru toate cele 800 de puncte de vânzare și este francizorul principal pentru aproximativ 200 de unități.

Schimbarea calitativă nu este în mod clar pe gustul tuturor.

Subway a „înlocuit felia de cașcaval cu un amestec de brânză lichidă… Tocmai ați pierdut un client loial”, a scris un client neimpresionat, Sumit Arora, pe X, platforma de socializare cunoscută anterior sub numele de Twitter.

Un manager al unui magazin Subway din New Delhi a declarat pentru Reuters că noul sos de brânză costă 400 de rupii pe kilogram. Prețurile de pe piață arată că feliile de cașcaval costă de obicei în jur de 700 de rupii pe kilogram.

O felie de cașcaval, a declarat Mayur Hola, șeful de marketing al Culinary Brands, „poate fi adăugată la un cost mic”.

„Costurile ingredientelor nu sunt ceva ce comentăm… acesta este pur și simplu un upgrade pentru a face sandvișurile noastre mai bune”.

Întrebat despre mișcarea Subway, Karan Taurani, analist de consum discreționar la Elara Capital din India, a declarat că prețurile ridicate la brânză, cereale și legume au împins restaurantele să vină cu strategii „inovatoare”.

„Este o modalitate de a pune presiune inflaționistă asupra clienților, mai degrabă decât să se meargă pe o creștere generalizată a prețurilor”, a spus el.

Un sandviș Subway costă în jur de 200-300 de rupii (2,4-3,6 dolari) în India. Dacă un client adaugă felia de brânză – care era înainte gratuită – va costa acum cu până la 15% mai mult.

Banca centrală a Indiei a majorat săptămâna aceasta prognoza de inflație pentru anul fiscal în curs la 5,4%, invocând presiunile exercitate de prețurile alimentelor.

Foto: Subway, Facebook

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *