Retailerul britanic Asos își triplează profiturile, pe fondul pandemiei Covid care a dus la explozia vânzărilor online

Asos - fotografie oficială

Compania britanică de vânzări online de îmbrăcăminte Asos și-a triplat profiturile pe ultimele șase luni până la un nivel record de 106 milioane de lire sterline, continuând să beneficieze de efectele pandemiei, potrivit presei britanice, care citează datele financiare ale firmei.

Tendințele consumatorilor, accelerate de Covid-19, au stimulat vânzările în special în Marea Britanie și în cea mai mare parte a Europei, a spus compania, dar a avertizat că perspectivele economice sunt incerte și obiceiurile de cumpărături se vor schimba odată cu redeschiderea magazinelor de îmbrăcăminte săptămâna viitoare.

În lunile următoare, ne așteptăm ca o parte din cererea consumatorilor să se întoarcă în magazine, deoarece restricțiile sunt relaxate pe piețele noastre, dar ne așteptăm ca penetrarea online să rămână structural mai mare decât cea anterioară pandemiei de Covid-19“, se spune într-un comunicat Asos.

Profiturile au crescut cu 253% de la un an la altul la 106,4 milioane de lire sterline în cele șase luni până la 28 februarie, iar veniturile totale ale grupului au urcat cu 24% până la 1,97 miliarde de lire sterline.

Asos a cuantificat profitul generat de pandemie, identificând 48,5 milioane de lire sterline de “efect net Covid”, dar a avertizat că beneficiul va dispărea probabil atunci când restricțiile vor fi ridicate în sectoarele ospitalității și turismului, iar consumatorii vor avea mai multe opțiuni de cheltuieli.

Compania a declarat că mărcile Topshop și Miss Selfridge, precum și eticheta de îmbrăcăminte sport HIIT, achiziționată de la imperiul Arcadia al lui Sir Philip Green contra 330 de milioane de lire sterline în februarie, au fost integrate “fără probleme” în platforma sa online.

Numărul clienților activi a crescut cu 1,5 milioane, ajungând la 24,9 milioane, mai ales pentru că pe timpul carantinei cererea pentru îmbrăcăminte formală și de ocazie a scăzut.

Compania a subliniat performanța “excepțională” a pieței din Marea Britanie, cu vânzări în creștere cu 39% pe jumătate de an, mai mult decât dublu față de rata de creștere raportată pe celelalte piețe ale sale.

A existat o creștere puternică a vânzărilor de categorii cheie de îmbrăcăminte “de carantină”, inclusiv o creștere cu 121% a vânzărilor de îmbrăcăminte pentru exercițiu fizic și o creștere cu 86% a veniturilor din vânzările de îmbrăcăminte informală în Marea Britanie.

Privind spre viitor, deși suntem conștienți de incertitudinea pe termen scurt și de posibilele consecințe economice ale continuării pandemiei, suntem încrezători în impulsul pe care l-am construit”, a spus directorul executiv ASOS, Nick Beighton.

(Guardian, BBC, foto: ASOS)

Foto: Asos - fotografie oficială

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *