Președintele Mondelez International pentru Europa a declarat săptămâna trecută că producătorul de batoane de ciocolată Milka a fost „izolat și tratat în mod diferit” față de companiile rivale care continuă să vândă alimente și băuturi în Rusia, potrivit unei note consultate de Reuters.
Vinzenz Gruber a scris, într-o notă trimisă angajaților, despre boicoturile inițiate împotriva Mondelez de către companiile scandinave din cauza deciziei sale de a rămâne în Rusia, unde are permisiunea legală de a opera. El a descris presiunea din țările nordice ca fiind „provocatoare” și că este „profund întristat de ceea ce se întâmplă” cu mărcile sale de acolo. Marabou este popular în Suedia, iar Freia este norvegiană.
„Este greu pentru noi toți să vedem că firma noastră este singularizată și tratată diferit față de alți colegi, în ciuda realităților situației”, a spus Gruber în memo, care a fost distribuit intern la Mondelez. „Dacă ar exista boicoturi asupra tuturor mărcilor care au companii-mamă cu activitate în Rusia, ar exista o problemă de aprovizionare cu alimente”, a spus Gruber.
Boicoturile, inițiate de companii, inclusiv de compania aeriană SAS, au început săptămâna trecută în Suedia și Norvegia. Reacția a venit ca urmare a faptului că Agenția Națională pentru Prevenirea Corupției din Ucraina a numit luna trecută Mondelez “„ponsor internațional de război” pentru că a continuat să își vândă produsele în Rusia. Mondelez nu a făcut niciun comentariu cu privire la această desemnare.
Nu este cu totul neobișnuit pentru companii să boicoteze o altă companie. De exemplu, sute de persoane au încetat să își mai facă publicitate pe Facebook, acum Meta, în 2020, după ce grupurile pentru drepturile civile din SUA au înrolat multinaționalele pentru a face presiuni asupra companiei să ia măsuri concrete pentru a bloca discursul instigator la ură.