“Revoluție” în traficul din Paris: De luni, viteza maximă admisă în capitala Franţei este de 30 de km/h

Paris, Franta Sursa foto: Pixabay

De luni, 30 august, viteza maximă admisă în capitala Franţei este de 30 de km/h. Ideea este ca traficul rutier să fie diminuat şi de a privilegia bicicleta ori transportul în comun, transmite rfi.ro.

Cu toate acestea, unii bicicliști circulă în Paris cu peste 30 de km/h. Vor exista şi mici excepţii de la acest minim de viteză – spre exemplu, pe Champs Elysées se va putea circula în continuare cu 50 de km/h ori pe șoseaua ce înconjoară Parisul, perifericul, va fi menținută viteza actuală de 70 de km/h. Pentru cei care nu vor respecta noua decizie a Primăriei Capitalei, amenda este de 135 de euro și retragerea a 2 puncte de pe permisul de conducere.

Până acum, această limită de viteză – de maximum 30 de km/h era în vigoare pentru 60% din străzile capitalei.

Analize Economedia

inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1

Un raport francez arată însă că maşinile poluează mai mult la o viteză de 30 de km/h decât cele care înaintează cu 50 de km/h. Explicaţia: o maşină ce rulează la o viteză scăzută emite mai mult dioxid de carbon. Un prim studiu publicat pe această temă în 2019 indica acelaşi lucru.

Cel mai puţin poluează o maşină care circulă cu 70 de km/h, arată studiul realizat de Centrul pentru Mediu, instituţie aflată în subordinea Ministerului pentru Tranziţie Ecologică.

În centrul oraşelor, maşinile poluează cu până la 15% mai mult circulând cu 30 de km/h decât cu 50 de km/h. De aceea, la orele de vârf, când multe maşini circulă la viteze foarte mici din cauza blocajelor de trafic, nivelul de poluare este cel mai ridicat.

Cu toate acestea, Agenţia pariziană pentru Climat susţine că « noua măsură va fluidiza traficul şi va reduce poluarea atmosferică cea care provoacă 2.500 de decese anual, în capitala Franţei ».

 

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.