Robert Negoiță propune Consiliului Local să aprobe un împrumut de 150 de milioane de lei pentru trei pasaje subterane și două benzi de circulație în Sectorul 3

Primarul sectorului 3 Robert Negoiță pasaje subterane Mihai Bravu 8 luni Sursa foto: Primăria Sectorului 3

Primarul Sectorului 3, Robert Negoiţă, propune Consiliului Local să aprobe, în şedinţa de joi, contractarea unui împrumut de 150 de milioane de lei pentru realizarea a două pasaje rutiere subterane în zona şoselei Mihai Bravu, construirea unui pasaj pietonal subteran în dreptul staţiei de tramvai Laborator şi crearea a două benzi de circulaţie pe Calea Dudeşti.

“Se aprobă contractarea şi/sau garantarea unei finanţări rambursabile interne în valoare de 150.000.000 de lei, cu o maturitate de minim 10 ani, începând cu anul 2022”, stipulează proiectul de hotărâre.

Consiliul Local a aprobat, prin hotărârea nr. 85 din 30 martie 2020, indicatorii tehnico-economici aferenţi obiectivului de investiţii privind creşterea mobilităţii urbane prin fluidizarea traficului auto pe şoseaua Mihai Bravu (de la intersecţia cu strada Baba Novac până la strada Peneş Curcanul).

Hotărârea Consiliului Local nr. 85 din 30 martie 2020 prevede realizarea a două pasaje rutiere subterane pe direcţia şoselei Mihai Bravu (la intersecţiile şoseaua Mihai Bravu – Calea Dudeşti – bd. Camil Ressu şi şos. Mihai Bravu – Calea Vitan), construirea unui pasaj pietonal subteran din dreptul staţiei de tramvai Laborator, relocarea semaforului, respectiv a trecerii de pietoni de pe şoseaua Mihai Bravu şi crearea a două benzi de circulaţie pe Calea Dudeşti, în vederea creşterii capacităţii de preluare a fluxurilor de trafic din intersecţia şos. Mihai Bravu – Calea Dudeşti – bd. Camil Ressu spre Calea Dudeşti.

Context

Primăria Sector 3 din București a scos la licitație în SICAP un contract de 147 milioane de lei (30 milioane de euro) pentru a construi pe Bulevardul Mihai Bravu două pasaje rutiere subterane în dublu sens, care să treacă pe sub magistralele de metrou M1/M3 și pe sub Calea Vitan, un pasaj pietonal subteran și lucrări de lărgire parțială a Căii Dudești. Zona Baba Novac – Dristor – Șoseaua Mihai Bravu este una dintre cele mai aglomerate din Capitală, notează Economedia.ro.

Acest proiect este parte din obiectivul mai larg de investiții al PS3 denumit „Creșterea mobilității urbane prin fluidizarea traficului auto pe șoseaua Mihai Bravu, de la intersecția cu str. Baba Novac până la intersecția cu str. Peneș Curcanul”.

24 de luni este durata contractului iar finanțarea lui se face din bugetul propriu șI din fonduri atrase.

Descrierea pe larg a lucrărilor ce urmează a fi executate, cu citat din Caietul de Sarcini al licitației:

„1. Construirea a două pasaje rutiere subterane pe direcția Șoselei Mihai Bravu:

– Pasaj rutier subteran – între intersecția Strada Baba Novac – Șoseaua Mihai Bravu (nord) și intersecția Șoseaua Mihai Bravu – Strada Laborator (Sud) care subtraversează intersecția dintre Calea Dudești – Bulevardul Camil Ressu – Șoseaua Mihai Bravu

– Pasaj rutier subteran – între intersecția Strada Laborator – Șoseaua Mihai Bravu (nord) și intersecția Șoseaua Mihai Bravu – Strada Pătlaginei (sud) care subtraversează intersecția dintre Calea Vitan și Șoseaua Mihai Bravu;

2. Construirea unui pasaj pietonal subteran în dreptul stației de tramvai Laborator;

3. Crearea a două benzi de circulație pe Calea Dudești în vederea măririi spațiului de stocare la semafor și a creșterii capacității de preluare a fluxurilor de trafic din intersecția Șos. Mihai Bravu – Calea Dudești – B- dul Camil Ressu spre Calea Dudești”.

 

sursa: Agerpres.ro, Sursa foto: Primăria Sectorului 3

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *