Rolls-Royce a reușit să utilizeze cu succes hidrogenul în locul combustibilului convențional pentru avioane pentru a alimenta motorul unui avion modern, într-o premieră mondială pentru industria aeronautică, potrivit unui anunț al companiei, citat de Financial Times.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Testul la sol, care a avut loc la o instalație de testare guvernamentală de la Boscombe Down, a folosit hidrogen verde generat de energia eoliană și mareică din Insulele Orkney din Scoția.

Rolls-Royce a folosit un motor turbo-propulsor AE 2100-A convertit, care echipează aeronave civile și militare, pentru a efectua testul în parteneriat cu easyJet, una dintre cele mai mari companii aeriene low-cost în Europa.

Analize Economedia

calcule buget
investiții, creșteri, acțiuni, bursă, taur, bull
cresteri, dividende, bursa, piata de capital
Dubai proprietati imobiliare
România-Ungaria steaguri
un programator lucreaza la un laptop
adrian-dragos-paval-dedeman
economie calcule
somer calculator
burse, piete, multipli
bani, lei, economie, finante, deficit, inflatie
armata romana, capu midia, romania, nato, militari, soldati, antrenament, exercitiu militar, himars, rachete, sisteme de aparare aeriana
auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
transport
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
linie asamblare Dacia
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant

Acesta marchează un alt pas în încercarea industriei de a demonstra că hidrogenul ar putea juca un rol viabil pentru a ajuta companiile să reducă emisiile de carbon dăunătoare care contribuie la schimbările climatice.

Angajamentul „Race to Zero”, susținut de Națiunile Unite, vizează atingerea unui nivel net zero de emisii de carbon până în 2050, iar companiile aeriene fac presiuni pentru a utiliza un combustibil mai sustenabil ca alternativă la combustibilul pentru avioane pe bază de petrol.

Aviația este una dintre cele mai dificile industrii de decarbonizare, iar tehnologiile, cum ar fi aeronavele alimentate cu energie electrică sau cu hidrogen, sunt încă departe de a transporta un avion plin de oameni pe distanțe lungi.

Airbus intenționează să folosească un aeronava A380 superjumbo pentru a testa motoare cu reacție alimentate cu hidrogen, ca parte a unui plan de a pune în funcțiune o aeronavă cu emisii zero până în 2035.

Grupul cu sediul la Toulouse colaborează cu CFM International, o societate mixtă între compania franceză Safran și compania americană General Electric, pentru a dezvolta un motor care poate funcționa cu hidrogen.

Încercarea condusă de Rolls-Royce, deși nu implică zborul unei aeronave, face parte dintr-un nou program demonstrativ pe bază de hidrogen lansat în vară în parteneriat cu easyJet, după ce cercetările au arătat că există potențial de piață pentru aeronavele alimentate cu hidrogen. Cele două companii plănuiesc să extindă testele, care, la rândul lor, vor conduce la un test la sol la scară largă cu avion privat Rolls-Royce Pearl 15.