Rolls-Royce testează un motor de avion alimentat cu hidrogen, premieră mondială în domeniul aviației

Rolls-Royce Sursă foto: Unsplash

Rolls-Royce a reușit să utilizeze cu succes hidrogenul în locul combustibilului convențional pentru avioane pentru a alimenta motorul unui avion modern, într-o premieră mondială pentru industria aeronautică, potrivit unui anunț al companiei, citat de Financial Times.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Testul la sol, care a avut loc la o instalație de testare guvernamentală de la Boscombe Down, a folosit hidrogen verde generat de energia eoliană și mareică din Insulele Orkney din Scoția.

Rolls-Royce a folosit un motor turbo-propulsor AE 2100-A convertit, care echipează aeronave civile și militare, pentru a efectua testul în parteneriat cu easyJet, una dintre cele mai mari companii aeriene low-cost în Europa.

Analize Economedia

sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania
Concedieri scaderi economie
industrie forta de munca somaj industrial uzina fabrica manufactura muncitor muncitor necalificat
blindate, armata, militar
Bugetul familiei, bani
dambovita arena aci
afacere semnare contract pexels
șantier aeroport craiova
costuri, cladiri, birouri, angajati
software, calculator, IT
CV locuri de munca job
MixCollage-21-Dec-2024-07-15-PM-1798
economie 2024
grafic crestere dreamstime
tranzactii calcula fuziuni
locuinta constructii bricolaj
salariu, bani, lei

Acesta marchează un alt pas în încercarea industriei de a demonstra că hidrogenul ar putea juca un rol viabil pentru a ajuta companiile să reducă emisiile de carbon dăunătoare care contribuie la schimbările climatice.

Angajamentul „Race to Zero”, susținut de Națiunile Unite, vizează atingerea unui nivel net zero de emisii de carbon până în 2050, iar companiile aeriene fac presiuni pentru a utiliza un combustibil mai sustenabil ca alternativă la combustibilul pentru avioane pe bază de petrol.

Aviația este una dintre cele mai dificile industrii de decarbonizare, iar tehnologiile, cum ar fi aeronavele alimentate cu energie electrică sau cu hidrogen, sunt încă departe de a transporta un avion plin de oameni pe distanțe lungi.

Airbus intenționează să folosească un aeronava A380 superjumbo pentru a testa motoare cu reacție alimentate cu hidrogen, ca parte a unui plan de a pune în funcțiune o aeronavă cu emisii zero până în 2035.

Grupul cu sediul la Toulouse colaborează cu CFM International, o societate mixtă între compania franceză Safran și compania americană General Electric, pentru a dezvolta un motor care poate funcționa cu hidrogen.

Încercarea condusă de Rolls-Royce, deși nu implică zborul unei aeronave, face parte dintr-un nou program demonstrativ pe bază de hidrogen lansat în vară în parteneriat cu easyJet, după ce cercetările au arătat că există potențial de piață pentru aeronavele alimentate cu hidrogen. Cele două companii plănuiesc să extindă testele, care, la rândul lor, vor conduce la un test la sol la scară largă cu avion privat Rolls-Royce Pearl 15.