România nu pierde banii din PNRR pentru șantierele întârziate – comisarul Adina Vălean. Ce probleme sunt pe Autostrada Moldovei și pe linia CFR Caransebeș – Timișoara

Autostrada Ploiești Buzău Lot 2

Proiectele din transporturi care se desfășoară prin PNRR nu au întârzieri care să pună în pericol finanțarea europeană, susține comisarul european pentru transporturi, Adina Vălean. Întrebată joi, la București, despre situația Autostrăzii Moldovei și întârzierile care se înregistrează pe primele 2 loturi (lotul 3 nici nu are contract), Vălean a spus că nu are nicio informație care să fie un semnal de alarmă.

„Dacă vă referiți la fonduri destinate infrastructurii de transport pot să vă spun că nu am absolut nicio informație care să mă conducă la concluzia că există întârzieri de natură a pune în pericol finanțarea. Deci pe domeniul de transport nu avem niciun semnal de alarmă”, a subliniat Vălean.

Întârzieri față de bornele din PNRR (semnarea contractelor în 2023) nu sunt, dar între Ploiești și Buzău pe primele două loturi Pizzarotti – Retter și Trace – Coni avansează foarte greu comparativ cu loturile UMB dintre Buzău și Pașcani. În plus, lotul 3 Pietroasele – Buzău nu are nici acum contract. Nu sunt contracte semnate nici pe loturile de la capetele Autostrăzii Unirii A8, dar pentru a respecta borna din PNRR (august 2026) câștigătorul trebuie să se încadreze într-un termen foarte strâns de execuție, 24 de luni, iar traseul are multe lucrări de artă.

În privința proiectelor feroviare, CFR Infrastructură a reușit să semneze contractele pentru șapte din opt mari proiecte de reabilitare/electrificare, singurul lot, deocamdată fără contract este Lotul 1 Caransebeș – Lugoj pe Magistrala CFR M 100.

Dincolo de proiectele din PNRR, întârzieri majore sunt pe toate cele trei loturi ale Magistralei CFR Brașov – Sighișoara (proiect finanțat prin Connectig Euope Facility – CEF).

Comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *