Modernizarea Magistralei Caransebeș – Timișoara: CFR Infrastructură și TPF au semnat contractul pentru supervizarea lucrărilor pe Lotul 1, Caransebeș – Lugoj / Contractul de execuție, blocat din cauza contestațiilor

tren de lucru Sursa foto: CFR Infrastructură

Compania CFR Infrastructură și TPF Inginerie au semnat contractul pentru supervizarea lucrărilor de proiectare și execuție pe Lotul Caransebeș – Lugoj, singurul lot din cele opt mari contracte din PNRR încă blocat din cauza contestațiilor. Contractul de supervizare are o valoare de 14 milioane lei, iar durata este de 103 luni, proiectare, execuție și cele 60 de luni garanția.

„Compania Naţională de Căi Ferate “CFR” SA și TPF Inginerie SRL au semnat contractul, în valoare de 14.310.938,75 lei, fără TVA, pentru servicii de consultanță și supervizare a proiectӑrii și execuției lucrӑrilor pe Lotul 1 Caransebeș – Lugoj, aferent obiectivului de investiții Modernizarea liniei feroviare Caransebeș – Timișoara – Arad, cu finanțare asigurată din fonduri nerambursabile prevăzute în Planul Naţional de Relansare şi Rezilienţă (PNRR). Consultanța și supervizarea etapelor de proiectare și execuție lucrări se vor realiza pe secțiunea Caransebeș – Lugoj (Lotul 1) de la km 474+925 la km 514+504, iar durata totală estimată a serviciilor prestate este de 103 luni. Obiectivul general al lucrărilor de modernizare a infrastructurii și suprastructurii feroviare pe Lotul 1 Caransebeș – Lugoj este următorul:

  • îmbunătățirea geometriei traseului și sporirea capacității portante a căii pentru a permite circulația trenurilor cu viteza maximă de 160 km/h;
  • modernizarea staţiilor şi haltelor de mişcare, adaptând capacitatea acestora, conform volumului de trafic şi necesităţilor tehnologice;
  • modernizarea clădirilor staţiilor de călători, incluzând construcţii de pasarele şi ridicarea nivelului peroanelor, în conformitate cu standardele europene în vigoare”, potrivit CFR Infrastructură.

Tronsonul Caransebeş – Lugoj (40 km.) care face parte acum din Magistrala Bucureşti – Orşova – Caransebeş- Timişoara a fost deschis circulaţiei feroviare în 1876 şi electrificat în 1975.

„Şina prezintă un grad avansat de uzură a ciupercii, ştirbituri, bavurări, patinări şi desprinderi de material. Există joante care nu mai asigură continuitatea suprafeţei de rulare, capetelor şinelor tasate”, arată CFR în Caietul de Sarcini.

Durata contractului este de 102 luni din care 6 luni proiectare, 36 luni execuţie şi 60 garanţia. Tot în caietul de sarcini, CFR Infrastructură obligă constructorul să lucreze non stop pe şantier: „Pentru a se încadra în termenul de execuţie stabilit, în funcţie de stadiul lucrărilor şi de graficul asumat, Antreprenorul trebuie să asigure permanenţa executării lucrărilor 24 de ore din 24 de ore pe zi, 7 zile pe săptămână”.

Sursa foto: CFR Infrastructură

Comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *