Ultimul mare contract feroviar din PNRR : CFR Infrastructură a pierdut contestaţia şi la Curtea de Apel Bucureşti pentru primul lot al Magistralei Caransebeş-Timişoara. Semnează contractul cu Alstom sau redesemnează câştigătorul, variantele de lucru

tren de lucru Sursa foto: CFR Infrastructură

CFR Infrastructură a pierdut şi la Curtea de Apel Bucureşti o contestaţie conexată la licitaţia pentru primul lot al Magistralei M 100 Caransebeş-Timişoara-Arad, lotul Caransebeş-Lugoj fiind singurul dintre cele opt mari contracte din PNRR pe care Transporturile nu au reuşit să-l semneze.

Inițial, CFR Infrastructură desemnase câştigătoare Asocierea Astaldi – Salcef SPA, dar Alstom a depus contestație și a câștigat la Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor, CFR fiind obligată să reevalueze ofertele. Acum, după decizia Curţii de Apel Bucureşti, CFR ar putea decide reevaluarea ofertelor, dar nu este exclus să dispună şi semnarea contractului cu Alsom-Arcada după ce primeşte motivarea instanţei. Reevaluarea ofertelor, adică redesemnarea câştigătorului este un artificiu legal pe care Compania de Drumuri, o altă companie din subordinea Ministerului Transporturilor l-a folosit într-un litigiu ajuns la CAB (detaliile cazului aici).Conform jalonului din PNRR, CFR are obligaţia să semneze cel puţin 50 % dintre contractele feroviare până la finalul anului 2022 (jalon îndeplinit şi depăşit ) respectiv sfârşitul anului 2023 pentru semnarea tuturor contractelor feroviare pentru modernizare/electrificare şi reînnoiri – reparaţii rapide (quick wins).

Tronsonul Caransebeş – Lugoj care face parte acum din Magistrala Bucureşti – Orşova – Caransebeş- Timişoara a fost deschis circulaţiei feroviare în 1876 şi electrificat în 1975. ,,Şina prezintă un grad avansat de uzură a ciupercii, ştirbituri, bavurări, patinări şi desprinderi de material. Există joante care nu mai asigură continuitatea suprafeţei de rulare, capetelor şinelor tasate” arată CFR în Caietul de Sarcini. Durata contractului este de 102 luni din care 6 luni proiectare, 36 luni execuţie şi 60 garanţia. Tot în caietul de sarcini, CFR Infrastructură obligă constructorul să lucreze non stop pe şantier : ,,Pentru a se încadra în termenul de execuţie stabilit, în funcţie de stadiul lucrărilor şi de graficul asumat, Antreprenorul trebuie să asigure permanenţa executării lucrărilor 24 de ore din 24 de ore pe zi, 7 zile pe săptămână

Pe 1 martie, tot la Curtea de Apel Bucureşti se judecă o contestaţie pe care a depus-o WeBuild (Astaldi) împotriva CFR Infrastructură şi Arcada-Alstom la contractul semnat pentru lotul 2 al Magistralei M 300 Cluj Napoca- Oradea.

Spre deosebire de domeniul rutier unde finanţarea prin PNRR este asigurată din împrumuturi, deci tot din bani de la buget, la Calea Ferată banii pentru modernizări şi reparaţii rapide sunt din granturi (nerambursabili).

 

Sursa foto: CFR Infrastructură

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *