Ultimul mare contract feroviar din PNRR fără constructor : Curtea de Apel București a amânat pentru vineri pronunțarea în cazul lotului 1 al Magistralei CFR Caransebeș-Timișoara

cfr, cale ferata, tren, lucru, lucrari, feroviar, infrastructura feroviara Sursa foto: CFR Infrastructură

Curtea de Apel București urmează să pronunțe vineri, 17 februarie decizia la contestația CFR Infrastructură care a cerut Instanței ,,întoarcerea” deciziilor Consiliului Național pentru Soluționarea Contestațiilor (CNSC). Este vorba despre plângerea CFR Infrastructură conexată cu dosarele în care se judecă și contestația WeBuild (Astaldi) împotriva Asociererii Arcada (Lider) -Alstom care a câștigat și semnat contractul pentru Lotul 2 al Magistralei M 100 Cluj Napoca-Oradea.

Astfel, Astaldi, în calitate de lider în Asocierea WeBuild – Salcef Spa a depus contestație la CAB pe 31 ianuarie împotriva asocierii Arcada – Alsom (RailWays) care a semnat în 21 decembrie 2022 contractul pentru lotul 2 al Magistralei M 300 Cluj – Oradea. Constructorul Arcada din Galați este lider de asociere pentru lotul 2 Aghireș – Poieni (37 km). Astaldi a cerut pe 31 ianuarie recuzarea a trei judecători din complet, solicitare pe care CAB a respins-o.

Dintre cele 8 mari contracte feroviare finanțate prin PNRR, singurul lot fără contract de proiectare și execuție semnat este lotul 1 Caransebeș – Lugoj de pe M 100 Caransebeș – Timișoara – Arad. Inițial, CFR Infrastructură desemnase Asocierea Astaldi – Salcef SPA, dar Alstom a depus contestație și a câștigat la Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor, CFR fiind obligată să reevalueze ofertele. Ultimul contract semnat prin PNRR a fost lotul 1 Cluj – Aghireș, contract semnat cu Alstom (Lider) – Arcada. Spaniolii de la FCC au contract semnat pentru lotul 3 Caransebeș – Arad.

NOTĂ: Legea achizițiilor publice obligă autoritatea contractantă, în acest caz, CFR Infrastructură să semneze contractele după decizia CNSC, fără a mai aștepta o eventuală contestație la Curtea de Apel București. În cazul admiterii contestațiilor la CAB, CFR ar putea fi obligată să plătească daune pentru profitul nerealizat.

Sursa foto: CFR Infrastructură

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *