Autostrada București Nord. O companie chineză va construi lotul 3 Afumați – Cernica. Tronsonul de 8,6 km trebuie să fie gata în doi ani și jumătate

Autostrada de Centura Bucuresti Nord Sursa foto: Facebook / Cristian Pistol

O companie chineză, China Civil Engineering Construction Corporation (CCECC), va construi lotul 3 al Autostrăzii de Centură A0 București Nord, iar tronsonul de 8,6 km dintre Afumați și Cernica ce va costa aproape 400 milioane de lei trebuie să fie gata în doi ani și jumătate. Este a doua companie chineză care va lucra în infrastructura românească de transport, după ce Synohidro a câștigat contractul pentru Centura Zalău, investiție în mare întârziere. Acesta este însă primul contract pentru autostradă atribuit unui antreprenor din China.

„Astăzi, am desemnat și câștigătorul pentru proiectarea și execuția lotului 3 al sectorului Nord din Autostrada de Centură București (A0) în lungime de 8,60 km. Câștigătorul desemnat în urma reevaluării ofertelor, după decizia Curții de apel București, este CHINA CIVIL ENGINEERING CONSTRUCTION CORPORATION (CCECC) cu preţul de 397,99 milioane de lei, fără TVA”, a scris pe Facebook Cristian Pistol, directorul general al Companiei de Drumuri.

Durata contractului pentru proiectarea și execuția lotului 3 al A0 Nord, respectiv legătura între DN2 (Afumați) – DN3 (Pantelimon) este de 30 de luni, din care 12 luni sunt destinate perioadei de proiectare și 18 perioadei de execuție a lucrărilor. Pe traseu sunt incluse șapte poduri și pasaje.

Compania de Drumuri a fost obligată să semneze cu un constructor din China contractul pentru proiectarea și execuția lotului 3 al Autostrăzii A0 București Nord, a anunțat la începutul lunii, la Timișoara, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu.

„E o întreagă istorie cu acel lot. Pe lotul 3, în urmă cu ceva vreme a fost desemnat un anumit câștigător. Au fost două decizii ale instanței și două ale CNSC prin care se desființa decizia CNAIR. Sunt patru decizii, nu văd alte soluții decât aceea de a se semna. Motivarea este că nu se aplică prevederea legii care exclude companiile din China de la licitații pentru că procedurile au început anterior legii. Pe mine mă interesează ca, dincolo de constructor, la CNAIR și CFR să se facă lucrările”, spunea Sorin Grindeanu.

Mai precis, licitația pentru lotul 3 a fost lansată în iunie 2019, a trecut prin numeroase etape de plângeri la CNSC și la Curtea de Apel București, iar ultimul constructor desemnat, Ictas din Turcia, a fost contestat de chinezii de la China Civil Engineering Construction Corporation (CCECC).

Constructorii chinezi au rămas în această cursă, deoarece Ordonanța de Urgență prin care Guvernul a eliminat posibilitatea participării companiilor din China și Rusia la licitațiile CNAIR a fost emisă în primăvara anului 2021, după depunerea candidaturii.

Din cele patru loturi ale Autostrăzii București Nord se lucrează doar pe lotul 2 (contractul UMB) iar din primăvară se va deschide șantierul și pe lotul 4 Cernica – Glina (5 km). Primul lot A1 – DN 1 câștigat de Pizzarotti este contestat de grecii de la Intrakat, deși ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu anunța decizia definitivă.

Sursa foto: Facebook / Cristian Pistol

Comentarii

  1. 50 mil Eur pentru 1 km e mult chiar si pentru Nastase!!
    8,6 km in 30 de luni (3 ani aproape), care ca este o mare bataie de joc.
    Desfiintati CNAIR!! Si ministerul Transporturilor!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *