România este una dintre țările din coada clasamentului european în ceea ce privește numărul de cetățeni care fac cumpărături online, dar e unul dintre statele cu cele mai mari creșteri, arată datele publicate miercuri de Oficiul European de Statistică (Eurostat) și citate de Agerpres.
Cumpărăturile online continuă să se extindă la nivelul UE, iar în ultimii cinci ani cea mai mare creştere în rândul utilizatorilor de internet a fost înregistrată în Cehia, România, Ungaria şi Slovenia.
Cumpărăturile clasice, afectate de restricţiile impuse pentru stoparea pandemiei de coronavirus (Covid-19) şi de schimbarea preferinţelor şi obiceiurilor consumatorilor, au consecinţe asupra comerţului electronic, apreciază Eurostat.
La nivelul UE, 90% dintre persoanele cu vârsta între 16 şi 74 de ani au folosit internetul în 2021, din care 74% au cumpărat sau au comandat bunuri sau servicii pentru consum propriu. Achiziţiile online au crescut cu un punct procentual în 2021 faţă 2020 (73% din utilizatorii de internet) şi cu 11 puncte procentuale faţă de 2016 (63%).
În 2021, campionii achiziţiilor online din UE au fost locuitorii din: Olanda (94%), Danemarca (92%) şi Suedia (89%). La polul opus, mai puţin de 50% au făcut cumpărături online în România (44%) şi Bulgaria (42%).
Cele mai frecvente achiziţii online au fost articolele de îmbrăcăminte (inclusiv vestimentaţie sportivă), încălţăminte şi accesorii (comandate de 68% din cumpărătorii online). Dispozitivele portabile sunt urmate de livrări de la restaurante, lanţuri de fast-food şi servicii de catering (31%), mobilă, accesorii pentru locuinţă şi produse de grădinărit (29%), cosmetice (27%), cărţi printate, reviste sau ziare (25%), articole sportive (excluzând vestimentaţie sportivă, 24%), computere, tablete, telefoane mobile sau accesoriile lor (23%), jucării şi articole pentru îngrijirea copiilor (20%).