Italia, Portugalia, Slovacia, Bulgaria și România vor să întârzie cu cinci ani planul UE de a interzice efectiv vânzarea de noi mașini pe benzină și motorină începând din 2035, conform unui document consultat de Reuters.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Măsura este unul dintre pilonii vitali ai planurilor UE de a a combate creșterea emisiilor din domeniul transporturilor și a grăbi trecerea la mașinile electrice, în condițiile în care blocul se străduiește să reducă emisiile cu efect de seră la nivelul întregii economii cu 55% până în 2030, comparativ cu nivelurile din 1990.

Propunerea făcută anul trecut de Comisia Europeană privind emisiile automobilelor ar necesita o reducere cu 100% a emisiilor de CO2 de la mașinile noi, până în 2035, ceea ce înseamnă că de la această dată ar fi imposibil să se mai vândă mașini cu combustibili fosili în UE.

Analize Economedia

om robot industria automotive
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
Linie asamblare uzina Dacia Mioveni (4)
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania
Concedieri scaderi economie

Miniștrii statelor UE intenționează să convină asupra chestiunii săptămâna viitoare, după care vor negocia forma finală a legii cu Parlamentul European – care susține adoptarea interdicției în 2035, printr-un vot de luna aceasta.

Într-un document care a circulat la nivelul statelor UE, cele cinci țări cer o reducere cu 90% a emisiilor de CO2 de la mașini până în 2035 și de 100% până în 2040, iar nu 100% până în 2035, cum propune Comisia.

„Trebuie adoptate perioade de tranziție adecvate și calibrate”, afirmă documentul, invocând nevoia extinderii infrastructurii de încărcare.

Un oficial bulgar a declarat sub rezerva anonimatului că politicile climatice trebuie să țină seama de factori economici și sociali, cum ar fi „diferențele semnificative” dintre țările UE în ce privește puterea de cumpărare.

Bruxelles-ul afirmă că data de 2035 este crucială, întrucât durata medie de viață a automobilelor noi e de 15 ani – astfel că adoptarea întârziată a interdicției ar împiedica UE să atingă emisii nete zero până în 2050, reperul global despre care oamenii de știință spun că ar evita o catastrofă climatică.

Unele guverne UE susțin ținta de 2035, însă ministrul german de finanțe a declarat săptămâna aceasta că cea mai mare piață auto din UE n-o va susține.

Companiile Ford și Volvo susțin public planul, iar Volkswagen intenționează să nu mai vândă în Europa mașini cu motoare cu combustie internă după 2035. Însă patronate precum Asociația Producătorilor Europeni de Automobile se opun țintei din 2035, invocând incertitudinea înființării de stații de încărcare suficiente.

Între timp UE negociază o altă lege, care le-ar impune statelor să construiască milioane de stații de încărcare în deceniul acesta.