România, Slovacia și Suedia, țările cu cei mai numeroși angajați în industria auto

ford, masini, fabrica, auto

Industria auto este o locomotivă pentru piața muncii din UE, fiind unul dintre cele mai mari sectoare economice din multe țări, cu o contribuție valoroasă la PIB-ul lor, scrie Proto Thema, citată de Rador.

Potrivit Asociației Producătorilor Europeni de Automobile (ACEA), în industria auto a UE sunt angajați 2,6 milioane de oameni, în mod direct în procesul de fabricație a vehiculelor (muncă directă).

Această cifră reprezintă 8,6% din totalul forței de muncă angajată în industria Uniunii Europene. Sau, mai simplu, aproape unul din 10 lucrători din industria UE este angajat în unitățile de producție de mașini.

Analize Economedia

salariu, bani, lei
turcia, ankara, steag, flag, drapel, istanbul, alegeri
bani, lei, bancnote, cash, numerar
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda

Potrivit acelorași date, țările cu cea mai mare pondere a locurilor de muncă directe în industria auto sunt România și Slovacia cu 15,7%, Suedia cu 14,4%, Cehia cu 13,7% și Ungaria cu 12,8%.

Nu este deloc o surpriză că Cipru și Grecia se află pe ultimele două locuri ale listei cu 0,2% și, respectiv, 0,5%, Croația fiind ușor mai sus (1,1%). Procentul Danemarcei cu 1,4% este, de asemenea, unul slab, la fel ca cel al Letoniei care este limitat la 1,9%.

Fabrici de producție și asamblare de mașini au existat și în Grecia (a se vedea ELVO și NAMCO), dar țin de domeniul trecutului din cauza mai multor factori, cum ar fi avantajele competitive ale altor țări, mediul fiscal nefavorabil și problemele birocratice.

Interesul se concentrează acum asupra companiei germane Next.e Go Mobile, care – după cum susține aceasta – se află în faza de căutare a unui spațiu potrivit pentru realizarea unei unități de asamblare pentru mașinile sale electrice în Grecia.

Sursa: Protothema/ Rador/ Traducerea: Carolina Ciulu

 

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: