Grupul media european RTL Group cumpără compania Sky Deutschland, într-o tranzacţie ce combină portofoliul sportiv şi de streaming al Sky cu brandurile de ştiri şi divertisment ale RTL, rezultând o platformă comună cu 11,5 milioane de abonaţi plătitori, relatează agenția Reuters, citată de News.ro.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Acţiunile RTL au crescut vineri cu 12% în urma anunţului, ocupând primul loc în indicele bursier german MDAX. Fuziunea aduce laolaltă două dintre cele mai puternice oferte media din Europa în domeniile sportului şi divertismentului, într-o încercare de a reduce decalajul faţă de giganţii americani ai streamingului care domină piaţa germană.

Serviciile de streaming reunite ale RTL şi Sky vor depăşi ca audienţă platforma Disney+, însă vor rămâne în urmă faţă de Netflix şi Amazon Prime Video.

Analize Economedia

om robot industria automotive
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
Linie asamblare uzina Dacia Mioveni (4)
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania
Concedieri scaderi economie

Tranzacţia implică o plată iniţială de 150 de milioane de euro, la care se adaugă un component variabil de până la 377 de milioane de euro, sumă ce poate fi activată de grupul american Comcast – proprietarul Sky – în decurs de cinci ani, în funcţie de evoluţia preţului acţiunilor RTL.

Achiziţia oferă RTL, controlat majoritar de grupul german Bertelsmann, acces local la drepturile sportive premium deţinute de Sky, inclusiv Bundesliga, Premier League, Formula 1, precum şi la platforma de streaming WOW a Sky.

Potrivit unei surse familiare cu discuţiile, RTL a fost cea care a iniţiat negocierile, iar Sky nu intenţionează să vândă alte segmente din afacerea sa.

CEO-ul RTL, Thomas Rabe, a descris tranzacţia drept ”transformatoare” pentru grup, estimând economii anuale de aproximativ 250 de milioane de euro în termen de trei ani de la finalizarea fuziunii.

Anterior, Rabe analizase posibilitatea unei fuziuni cu ProSiebenSat.1, dar a declarat pentru Reuters că un astfel de acord ar fi dificil de aprobat de autorităţile de concurenţă.

”Subiectul unei fuziuni cu ProSieben este acum definitiv închis”, a afirmat el.

Între timp, ProSieben încearcă să respingă o preluare din partea grupului italian MFE, controlat de familia Berlusconi, care doreşte să creeze un operator TV pan-european prin extinderea în Germania, Italia şi Spania.

Sky Deutschland, care operează în Germania, Austria şi Elveţia, se afla pe cale să atingă pragul de rentabilitate operaţională (EBITDA), potrivit CEO-ului Sky Group, Dana Strong. Divizia generează în prezent venituri anuale de circa 2 miliarde de euro.

Componenta variabilă a acordului va depinde de preţul acţiunilor RTL, care era de 35,40 euro la ora 09:21 (ora locală) în tranzacţiile de la Frankfurt. Comcast poate activa plata suplimentară în orice moment în următorii cinci ani, cu condiţia ca preţul să depăşească 41 de euro. La un preţ de 70 de euro pe acţiune, suma suplimentară se plafonează la 377 milioane euro, iar RTL poate achita în numerar, acţiuni sau o combinaţie a acestora.

Această achiziţie poziţionează RTL ca un jucător consolidat pe piaţa media europeană, cu o ofertă integrată de conţinut sportiv, divertisment şi ştiri, pregătită să concureze mai eficient cu platformele globale.