Secretariatul General al Guvernului vrea să suplimenteze cu 21 numărul de posturi

guvern Foto: gov.ro

Secretariatul General al Guvernului vrea să suplimenteze cu 21 numărul de posturi ale instituției, potrivit unui memorandum aflat pe masa Guvernului, în ședința de miercuri.

Conform SGG, în Ședința Guvernului din data de 27 noiembrie 2020 a fost aprobat Memorandumul cu tema: ”Măsuri pentru garantarea executării hotărârilor judecătorești împotriva unui debitor public, conform jurisprudenței Curții Europene a Drepturilor Omului ce vizează neexecutarea sau executarea cu întârziere a hotărârilor judecătorești pronunțate împotriva unui debitor public (grupul de cauze Săcăleanu 2 împotriva României)”, prin care s-a stabilit înfiinţarea unui mecanism de prevenție și control în materia executării hotărârilor judecătorești ce stabilesc obligații de a da sau de a face în sarcina unui debitor public, instituţia responsabilă urmând a fi Secretariatul General al Guvernului.

SGG vrea să înfiinţeze o structură în cadrul Secretariatului General al Guvernului, care să pună în aplicare memorandumul.

Aceasta va avea următoarele atribuții:

  1. a) realizarea unui inventar al hotărârilor judecătorești definitive prin care sau stabilit obligații de a da sau de a face în sarcina ministerelor, autorităților sau instituțiilor publice din administrația publică centrală.
  2. b) monitorizarea la zi a executării de către debitorii publici a hotărârilor pronunțate de instanțele menționate mai sus; în acest scop, Secretariatul General al Guvernului este abilitat să realizeze un sistem informatic prin care să fie inventariate, monitorizate și gestionate cazurile debitorilor publici de la lit. a);
  3. c) debitorii publici identificați de Secretariatul General al Guvernului sunt obligați să pună la dispoziția structurii cu atribuții datele și informațiile relevante referitoare la modalitățile și termenele de executare a hotărârilor definitive, respectiv existența fondurilor necesare plății debitului în bugetul anului în curs;
  4. d) realizarea de informări periodice a Guvernului privind situația executării hotărârilor judecătorești, cu referire inclusiv la disponibilul bănesc al debitorilor publici;
  5. e) în situația în care debitorul public comunică structurii din cadrul Secretariatului General al Guvernului faptul că nu dispune de fondurile necesare executării obligației, Secretariatul General al Guvernului, împreună cu Ministerul Finanțelor, inițiază proiecte de acte normative pe care le propun Guvernului spre adoptare (ex.: alocări de fonduri din FRB, alocări de fonduri prin rectificări bugetare etc.).

În plus, SGG menționează asigură suportul tuturor activităților necesare procesului tehnic al dosarului de aderare a României la Organizaţia pentru Cooperare şi Dezvoltare Economică (OCDE), precum şi secretariatul Comitetului național pentru aderarea României la OCDE, respectiv secretariatul Task-Force-ului interinstituțional ca structură de lucru a comitetului, potrivit dispozițiilor Deciziei prim-ministrului nr.481/2022 privind înfiinţarea, organizarea şi atribuţiile Comitetului naţional pentru aderarea României la Organizaţia pentru Cooperare şi Dezvoltare Economică (OCDE).

De asemenea, SGG arată că este desemnat autoritate publică responsabilă în domeniul protecţiei infrastructurilor critice naţionale în domeniul energetic și de securitate națională, respectiv autoritate publică responsabilă în domeniul protecţiei infrastructurilor critice europene în domeniul energetic. Astfel, are obligația să constituie/să desemneze o structură/un compartiment de specialitate în domeniul ICN/ICE, care va îndeplini și rolul de punct de contact 4 pentru aspectele care țin de securitatea infrastructurilor critice între proprietarii/operatorii/administratorii de ICN/ICE și autoritățile publice responsabile.

„În vederea implementării măsurilor menționate mai sus, propunem aprobării suplimentarea numărului de posturi bugetate ale Secretariatului General al Guvernului, prin act normativ corespunzător, cu un număr de 21 posturi de specialitate (economică, juridică, IT) în vederea înființării noilor structuri, cu încadrarea în cheltuielile de personal aprobate pentru anul 2022”, conchide SGG.

Foto: gov.ro

Comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *