Şefa Autostrăzilor: Lucrările pentru loturile 1 şi 2 ale Autostrăzii de Centură Bucureşti sunt întârziate din cauza lipsei balastului. În mai, pe şantierul A0, ministrul Drulă îi cerea premierului Cîţu rezolvarea problemelor cu exploatarea agregatelor

Şantier A 0 Bucureşti Sud Alsim Alarko Sursa Foto : CNAIR

Constructorul Alsim Alarko din Turcia are întârzieri pe şantierele loturilor 1 şi 2 ale Autostrăzii de Centură Bucureşti Sud – A0 din cauza lipsei agregatelor, a anunţat astăzi, după o verificare pe şantier, şefa Companiei de Drumuri Mariana Ioniţă.

Problema balastului, a materialelor de umplutură pentru şantierele A0 a fost prezentată public pentru prima dată în mai, chiar pe şantierul A0 unde lucrează constructorul turc, atunci ministrul Cătălin Drulă însoţit de vicepremierul Barna explicând că va discuta cu premierul Cîţu pentru a autoriza balastierele.

„Loturile 1 şi 2, în lungime de aproape 37 de kilometri, la a căror limită ne aflăm, sunt în execuţie, se lucrează, se poate lucra şi mai bine, dar este nevoie de acele autorizaţii pentru resursele minerale pentru exploatarea de balast, pentru că e nevoie de umpluturi pe aceste loturi. E vorba de milioane de tone de material din care se va ridica terasamentul, rambleul acestei autostrăzi, care e într-o zonă de câmpie, şi acest material trebuie exploatat din surse specifice, din terasele râurilor. Sper ca autorităţile din domeniu să rezolve cât mai repede autorizaţiile rămase şi o să vorbesc şi cu premierul pe acest subiect”, a declarat ministrul Cătălin Drulă, pe şantierul A0 în luna mai.

Şi şefa CNAIR, Mariana Ioniţă a făcut astăzi un nou apel pentru autorizarea balastierelor: „Lucrările sunt sub graficul aprobat în contract, antreprenorul motivând întârzierea din cauza lipsei agregatelor. Aceasta poate deveni o problemă pe șantierele noastre, în acest sens facem apel către toate autoritățile implicate în autorizarea balastierelor. Să facem echipă astfel încât sa nu mai ducem lipsă de aceste materiale de construcție ca să nu mai întârziem proiectele. Antreprenorul de pe aceste 2 loturi, s-a angajat să recupereze cât mai curând această întârziere”.

Lucrările pentru lotul 2 cu o lungime de 16 km între Vidra (DJ 401 A) şi DN 6 – Bragadiru au început în vara anului 2020, sunt acum la aproximativ 22%, iar termenul contractual de finalizare este februarie 2023.

Ieri, secretarul de stat în ministerul Transporturilor Ionel Scrioşteanu anunţa pe şantierul A0 că lotul 2 va fi deschis circulaţiei în decembrie 2022, înainte de termen şi că lucrările sunt în graficul asumat. Pentru lotul 3, de 16 km între Vidra şi Glina, şantierul a fost deschis în primăvară şi a ajuns la 6,6% stadiu fizic, potrivit raportului CNAIR.

În ceea ce priveşte lotul 3 de pe A0, Bragadiru – Joiţa, cu o lungime de 18 kilometri, constructorul Aktor din Grecia este aşteptat să înceapă „cu adevarat” lucrările în două săptămâni.

Sursa Foto : CNAIR

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *