Grupul danez Carlsberg a informat că vânzările sale de bere în Polonia au scăzut cu 3-4% în luna martie şi au continuat să scadă în luna aprilie, o dovadă a provocărilor cu care se confruntă producătorii de bere pe o piaţă unde consumatorii au făcut trecerea spre vin şi băuturi spirtoase, transmite Reuters, citat de Agerpres.
Directorul general de la Carlsberg, Cees’t Hart, spune că tendinţa a fost agravată în acest an de o acciză suplimentară, inflaţie şi, începând din luna februarie, de o criză a refugiaţilor declanşată de invadarea Ucrainei de către Rusia.
Aproape trei milioane de refugiaţi ucraineni au intrat în Polonia în mai puţin de două luni şi populaţia capitalei Varşovia a crescut cu aproape 15% de la debutul invaziei ruseşti în Ucrainei, la 24 februarie.
“Foarte multe petreceri mari au fost anulate, iar vieţile multor oameni au fost afectate pe măsură ce au avut grijă de refugiaţi. Pur şi simplu, nu le-a mai stat mintea la petreceri şi la o bere cu prietenii”, a spus Cees’t Hart.
Încrederea consumatorilor polonezi a scăzut semnificativ după ce a început războiul din Ucraina, atingând cel mai scăzut nivel din ultimii 20 de ani în martie şi aprilie.
Consumul de bere în Polonia a fost de 102 de litri pe persoană anul trecut, cel mai ridicat nivel pentru oricare din pieţele cheie ale Carlsberg. Grupul danez, care are trei berării în Polonia, este al treilea mare jucător de pe piaţa poloneză cu o cotă de aproximativ 20%.