Șeful Mercedes îndeamnă Bruxelles-ul să reducă taxele vamale pentru mașinile electrice chinezești/ Concurența va ajuta industria auto europeană să producă vehicule mai bune, consideră el

masini electrice china Sursa Foto: USA Today

Șeful Mercedes-Benz a cerut Bruxelles-ului să reducă taxele vamale pentru mașinile electrice importate din China, chiar în momentul în care Comisia Europeană ia în considerare creșterea taxelor de import pe fondul unei anchete privind subvențiile acordate de Beijing pentru industria sa auto, scrie Financial Times.

O concurență sporită din partea Chinei ar ajuta producătorii auto europeni să producă mașini mai bune pe termen lung, a declarat directorul general Ola Källenius, adăugând că protecționismul “merge în direcția greșită”.

“Nu creșteți taxele vamale. Eu cred că trebuie să mergem în sens invers: să luăm taxele pe care le avem și să le reducem”, a declarat el pentru Financial Times.

Companiile chineze care doresc să exporte în Europa reprezintă “o evoluție naturală a concurenței și trebuie să răspundă cu produse mai bune, tehnologie mai bună, mai multă agilitate”, a adăugat el. “Aceasta este economia de piață. Lăsați concurența să se desfășoare”.

Comisia investighează dacă producătorii chinezi de automobile primesc subvenții de la Beijing care le permit să reducă prețurile la vehiculele exportate în Europa.

Constructorii auto francezi, precum Stellantis și Renault, care nu au afaceri mari în China, au fost vocali cu privire la amenințarea vehiculelor electrice chinezești. Cu toate acestea, investigația s-a confruntat cu o reacție din partea constructorilor auto germani, care depind de China pentru o parte semnificativă a vânzărilor și profiturilor lor.

Executivii germani se tem de posibile represalii din partea Beijingului și a consumatorilor chinezi, într-un moment în care mărcile locale, precum BYD, au acaparat deja cote de piață de la operatorii occidentali tradiționali pe cea mai mare piață de vehicule electrice din lume.

Mai mult de una din trei mașini Mercedes-Benz este vândută în China, în timp ce țara a reprezentat 40% din vânzările de mașini ale Volkswagen anul trecut.

Constructorii auto chinezi Geely și SAIC, care este controlat de statul chinez, dețin o cincime din acțiunile Mercedes-Benz.

“Nu noi am cerut această anchetă”, a declarat Källenius. “Noi, ca și companii, nu cerem protecție și cred că nici cele mai bune companii chinezești nu cer protecție. Ele vor să concureze în lume ca toată lumea.”

Oferind o apărare în toată regula a piețelor deschise, acesta a spus: “Deschiderea piețelor a dus la creșterea bogăției, în special în cazul minunii economice a Chinei, care a scos sute de milioane de oameni din sărăcie.

“Dacă noi credem că protecționismul este ceea ce ne asigură succesul pe termen lung, cred că istoria ne spune că nu este așa.”

În prezent, vehiculele electrice chinezești sunt supuse unei taxe vamale de 10 % atunci când sunt importate în Europa. Constructorii europeni de automobile plătesc 15 la sută atunci când exportă în China, ceea ce reprezintă o parte din motivul pentru care majoritatea modelelor germane vândute în China sunt fabricate în această țară.

Källenius a declarat că este nevoie de “condiții de concurență echitabile” și că ambele părți ar trebui să fie “atente la crearea unor situații economice avantajoase pentru ambele părți”.

El a adăugat: “Trăim într-o lume pragmatică și ne dăm seama că există anumite așteptări față de regula generală a economiei de piață. . dar dacă ne căutăm norocul într-un protecționism sporit, mergem pe drumul greșit.”

Stellantis și Renault au avut parte de un parcurs mai dificil în China decât rivalii lor germani, guvernul francez căutând în mod activ măsuri împotriva companiilor chineze.

Directorul general al Stellantis, Carlos Tavares, a avertizat anul trecut că industria auto din blocul comunitar, care angajează aproximativ 13 milioane de europeni, riscă să fie anihilată de concurența chineză, la fel ca și industria panourilor solare, cândva foarte dinamică pe continent.

Porsche, compania VW, care importă toate mașinile sale vândute în China, a promis anul trecut că va lupta împotriva noilor taxe vamale pe care UE le-ar putea impune producătorilor chinezi de automobile. Strategia sa este rară în cazul celor mai mulți producători auto străini, inclusiv VW, care au trecut în mare parte la producția locală pentru piața chineză.

Sursa Foto: USA Today

Comentarii

  1. Mercedes vorbeste din amintiri. Bruxelles-ul este ,,Moscova” noului bloc socialist. Mafia, coruptia si economia planificata vor falimenta UE.

  2. Odată cu această electrificare, industria auto va dispărea definitiv. Numai biciclete, vor apărea din nou căruțele, carele cu boi. Nu vom mai călători ci ne vom da cu trotinete și biciclete în jurul casei. Asta se vrea. Inteligența artificială. The future is now. Enjoy.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *