Directorul general al Volkswagen AG, Oliver Blume, a afirmat că Europa şi China ar trebui să construiască regimuri tarifare care să-i recompenseze pe cei care investesc în producţia auto internă şi a adăugat că miniştrii chinezi pe care i-a întâlnit recent la Beijing sunt deschişi pentru discuţii şi au ca obiectiv o soluţie corectă, transmite Reuters, transmite Agerpres.
Declaraţia sa vine în condiţiile în care Comisia Europeană a impus din 5 iulie taxe vamale provizorii la importurile de maşini electrice (EV) din China. Tarifele vamale suplimentare care se aplică celor trei producători chinezi din eşantion sunt de 17,4% pentru automobilele BYD, de 19,9% pentru automobilele Geely şi de 37,6% pentru automobilele SAIC.
“Când ei investesc în Europa şi lucrează împreună cu ţările europene este un element pozitiv, de care ar trebui să se ţină cont … când noi investim în China vrem să beneficiem de aceleaşi condiţii”, a declarat joi Oliver Blume, după publicarea rezultatelor financiare ale celui mai mare producător auto european.
Într-un comunicat de presă, Volkswagen a informat că va trebui să facă “eforturi semnificative de reducere a costurilor” în semestrul doi din 2024 şi dincolo de această perioadă, pentru a redresa marja de profit, care în primul semestru a fost “prea scăzută”.
Grupul german a precizat că îşi reduce şi mai mult capacitatea de producţie şi îşi modifică cheltuielile legate de software, după investiţia sa în producătorul de vehicule electrice Rivian. În anumite uzine, compania a redus deja capacitatea cu 25%, inclusiv la fabrica sa principală din Wolfsburg, ca parte a obiectivului mai amplu de reducere a capacităţii cu 10% în Europa.
De asemenea, Oliver Blume a anunţat joi că Volkswagen se va alătura companiilor rivale în prelungirea gamei de maşini cu motoare cu combustie, potenţial adăugând noi modele, dar fără a majora cheltuielile totale de investiţii.
Joi, acţiunile Volkswagen înregistrau un declin de 1,6% la Bursa de la Frankfurt.