CEO al BCR, Sergiu Manea, a declarat în cadrul evenimentului de lansare a think tank-ului Edge Institute că digitalizarea trebuie să crească satisfacția cetățeanului.
„Statul român este de fapt un furnizor de servicii pentru 25 milioane de oameni şi are 100% market share. Aş vrea să începem de aici. Deci ce aştept de la statul român este să înţeleagă asta. Că statul român e sub forma unei administraţii centrale sau a unei administraţii publice locale, în definiţia largă a statului, repet, e un furnizor de servicii, cu 25 de milioane de clienţi, 100% cotă de piaţă”.
Acesta explică efectele pe care le poate avea digitalizarea „fără discernământ” și instabilitatea în fața atacurilor cibernetice cu care ne confruntăm.
Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:
- articolul continuă mai jos -
„Digitalizarea este un instrument menit să crească satisfacţia cetăţeanului, în contextul în care discutăm. Sau digitalizarea se poate întâmpla într-un mod dezordonat – vezi folosirea fără, în opinia mea, foarte mult discernământ, la nivel macro, a diferitelor produse de influenţare în masă sau fragilitatea pe care o arătăm în fiecare zi când devenim victime ale crimelor cibernetice. Este o digitalizare dezordonată a societăţii. Noi la Edge suntem un think tank care are cetăţean în centrul lui. Digitalizarea şi ce se întâmplă în tehnologie astăzi reprezintă o oportunitate uriaşă pentru România să ardă poate zeci sau sute de ani de etape”.
Pentru a face posibilă digitalizarea României în următoarea perioadă, Sergiu Manea pune accent pe nevoia metodelor de implementare și formarea unui spațiu de încredere.
„M-aș duce, mai de grabă, în zona de metodă. În spațiul public sunt foarte mulți oameni deștepți si foarte mulți oameni care au calități și competențe, și cred că prin crearea unui spațiu de încredere putem schimba societatea. Cred că putem implementa metodă acolo unde nu este și o putem anima, astfel încât să învățăm cu toții din asta”, afirmă Sergiu Manea.