Autoritatea pentru concurență din Italia (AGCM) a amendat retailerul chinez Shein cu 1 milion de euro pentru că a indus în eroare clienții cu privire la impactul avut de produsele sale asupra mediului, scrie Reuters.
Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:
- articolul continuă mai jos -
Amenda a fost impusă companiei Infinite Styles Services CO. Limited, o firmă cu sediul în Dublin care operează site-ul Shein în Europa, la finalul unei investigații privind „greenwashing-ul” pe care autoritatea de supraveghere italiană a deschis-o în luna septembrie.
AGCM a declarat că afirmațiile privind sustenabilitatea mediului și responsabilitatea socială promovate pe site-ul Shein „erau uneori vagi, generice și/sau excesiv de emfatic formulate, iar în alte cazuri omise sau înșelătoare.”
Autoritatea italiană a precizat că evaluarea sa a fost influențată de o „obligație sporită de diligență” care revine Shein, „deoarece operează într-un sector extrem de poluant și cu metode extrem de poluante” specifice modei rapide și super-rapide.
Când investigația a fost lansată anul trecut, compania a declarat că este „pregătită să colaboreze deschis cu autoritățile italiene competente, oferind sprijinul și informațiile necesare pentru a răspunde oricăror solicitări.”