Taxele vamale americane nu vor împiedica retailerul online de fast fashion Shein să vândă produsele în Statele Unite, susţine Donald Tang, preşedintele său executiv, într-un interviu acordat AFP, potrivit News.ro.
„Nu ne concentrăm asupra politicii vamale,Vom găsi o modalitate de a aproviziona (clienţii) cu produsele noastre indiferent de situaţie, deoarece modelul nostru de afaceri ne permite să continuăm să facem acest lucru”, a declarat Donald Tang.
Cu toate acestea, Beijingul se află în vizorul preşedintelui american Donald Trump, care a impus o suprataxă de 20% pe produsele importate din China.
Washingtonul ridică, de asemenea, semne de întrebare cu privire la menţinerea scutirii de taxe vamale de care beneficiază coletele importate cu o valoare mai mică de 800 de dolari.
În acest context, Tang promite că, Shein va face „tot ce îi stă în putere” pentru a se asigura că cei 90 de milioane de clienţi americani ai săi „nu sunt afectaţi”.
Cu toate acestea, Tang nu a precizat care vor fi măsurile pe care grupul le-ar putea pune în aplicare, dar a subliniat că, Shein chiar şi în timpul pandemiei Covid „a reuşit să livreze consumatorilor fiecare pachet din fiecare comandă, fără a creşte preţurile”.
Shein are „o politică de toleranță zero față de munca forțată”
În timpul unei vizite în Franţa, şeful grupului cu sediul în Singapore, care a fost fondat în China, dar este adesea criticat de ONG-uri pentru amprenta sa asupra mediului şi pentru nerespectarea drepturilor omului de către furnizorii săi, a afirmat că societatea sa nu utilizează munca forţată.
Totodată, fel ca mulţi giganţi din industria textilă, Shein este acuzată în mod regulat că profită de exploatarea minorităţii musulmane uigure în câmpurile şi atelierele de bumbac din regiunea Xinjiang din vestul Chinei. Donald Tang susține că Shein are „o politică de toleranță zero față de muncă forțată” și că grupul a pus în aplicare un cod de conduită care respectă Convenţia Organizaţiei Internaţionale a Muncii.
Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:
- articolul continuă mai jos -
„Atunci când includem o fabrică printre furnizorii noştri, discutăm despre acest cod de conduită. Folosim auditori de renume internaţional care fac vizite neanunţate la fabrici”, a subliniat acesta.
David Hachfeld de la ONG-ul Public Eye, care a efectuat o anchetă în cazul Shein, consideră că aceste audituri sunt insuficiente. Acesta a arătat că la anumiţi subcontractanţi, „săptămâna tipică pentru majoritatea lucrătorilor este de 75 de ore, cu o zi şi jumătate liberă pe lună”, subliniază el.
De asemenea, Amnesty International subliniază că orice companie care îşi desfăşoară activitatea în Xinjiang trebuie să fi efectuat verificări privind drepturile omului pentru a evita orice încălcare: „Dacă Shein nu a făcut acest pas crucial, ar trebui să îşi suspende activităţile în Xinjiang. Dimpotrivă, dacă societatea este convinsă că a eliminat aceste riscuri, ar trebui să facă public modul în care acest lucru a fost verificat”, a scris ONG-ul într-un e-mail către AFP.
Listarea la bursă și impactul asupra mediului
Shein ar putea fi listată la bursă în acest an, iar Londra pare a fi principala opțiune pentru acest demers. Cu toate acestea, Donald Tang evită să ofere detalii despre calendarul sau structura operațiunii.
El subliniază doar că listarea va permite companiei să „facă din transparență o cerință, nu o opțiune”, ceea ce „va spori încrederea publicului, esențială pentru creșterea pe termen lung”.
La începutul lunii ianuarie, un parlamentar britanic s-a declarat „îngrozit” de lipsa de transparență a Shein în privința originii produselor sale. Tang a afirmat că platforma a răspuns ulterior întrebărilor primite.
Între timp, Shein încearcă să își îmbunătățească imaginea, anunțând anul trecut un plan de 200 de milioane de euro pentru parteneriate în Europa axate pe circularitate și reciclare. „Ne-am întâlnit cu diverse companii din Paris și din alte orașe franceze și am făcut schimb de idei cu lideri”, spune Tang, fără a menționa nume.
Totuși, într-un moment în care atât Franța, cât și Uniunea Europeană caută soluții pentru a reduce deșeurile din industria modei rapide, rămâne întrebarea dacă aceste inițiative sunt suficiente.
În anul 2023, ONG-ul Prietenii Pământului a criticat grupul Shein pentru „adăugarea unei medii de 7.200 de modele noi pe zi”, ceea ce ar duce la „emisii de 15.000 – 20.000 de tone de CO₂ ” în fiecare zi.