Situație absurdă pe Centura Capitalei: CNAIR a transmis Delta ACM ordinul pentru reluarea lucrărilor de modernizare pe tronsonul A1 – Chitila. Constructorul Delta ACM a fost cumpărat de Primăria Sectorului 3 după intrarea în insolvență

centura bucuresti, inundatie, glina, TIR Sursa foto: Economedia

Situație absurdă pe Centura Capitalei unde Compania de Drumuri a dat ordinul pentru începerea/reluarea lucrărilor de modernizare a tronsonului dintre A1 și Chitila constructorului DELTA ACM, companie pe care a cumpărat-o Primăria Sectorului 3 după ce firma controlată de omul de afaceri Florea Diaconu a intrat în insolvență.

Practic, CNAIR încearcă de 10 ani să lărgească la 4 benzi tronsonul de 9 kilometri dintre Chitila și Autostrada A1, iar ultimul contract încheiat cu Asocierea DELTA ACM – AZVIRT LLC și (Maxi Design – proiectant) a fost reziliat în 2019, reziliere pe care Tribunalul București a considerat-o ilegală în 2021 și a dispus repunerea în contract a constructorului pe care l-a preluat Primăria Sectorului 3.

De la momentul rezilierii și până în prezent carosabilul fără strat de uzură s-a umplut de gropi, iar CNAIR a lansat o licitație pentru finalizarea lucrărilor (rămase la 85%) cu un alt constructor, licitație suspendată după ce Tribunalul a dispus repunerea DELTA ACM în contract.

Acum, Compania de Drumuri a emis ordinul de începere (reluare a lucrărilor), iar Primăria Sectorului 3 care deține compania ar trebui să intre în teren, ceea ce este puțin probabil, activitatea fiind canalizată către fabricarea bordurilor.

„A fost demarată procedura de achiziție publică pentru lucrări de remediere și finalizare lucrări – rest de executat. A fost publicat anunțul de participare 10.08.2021 – procedura a fost anulată (nu au fost depuse oferte). Procedura de licitație a fost reluată în SEAP în data de 25.11.2021. Procedura suspendată ca urmare a emiterii hotărârii de instanță prin care se anulează rezilierea contractului inițial. În data de 02.03.2022 a fost formulat apel la Tribunalul București. Hotărârea de instanță fiind executorie, inginerul fidic a emis ordinul de începere pentru antreprenor pentru data de 01.06.2022“, potrivit informării CNAIR.

Chinurile Centurii Bucureşti

Primul contract pentru lărgirea tronsonului A1 – DN 7 a fost semnat în urmă cu 10 ani (2011) cu Delta ACM, constructorul a abandonat practic lucrările în 2013, iar CNAIR a avut nevoie de încă 6 ani pentru a rezilia contractul (2019).

În august 2017, în primul mandat la Transporturi, fostul ministru Răzvan Cuc „inaugura” cu presă tronsonul dintre A1 şi DN 7 lărgit la 4 benzi, dar fără elemente de siguranţă şi fără strat de uzură (stratul final de asfalt).

O lună mai târziu, păţania unui şofer ghinionist era relatată de Liviu Iolu, fost purtător de cuvânt al Guvernului Cioloş. „Acum o lună, ministrul Cuc inaugura o bucată din Centura Bucureștiului – pe patru benzi- cu toate că mai era mult de lucru. Ceea ce vedeți este un automobil plonjat în cimentul proaspăt turnat fix pe acel tronson. Dacă nu îl scot repede muncitorii de acolo poate rămâne monumentul centurii Capitalei, prostiei și inaugurărilor ratate”, scria Liviu Iolu în 2017.

Același Cuc, în al doilea mandat la Transporturi, avea să rezilieze contractul pentru tronsonul A1 – DN 7 pe care în urmă cu doi ani îl deschisese la 4 benzi.

„Decizia a fost luată după ce reprezentanții CNAIR au constatat că Asocierea S.C. DELTA A.C.M. 93 S.R.L. & AZVIRT LLC & S.C. MAXIDESIGN S.R.L a abandonat practic șantierul deschis încă din mai 2013. După mai multe întârzieri imputabile Antreprenorului, progresul fizic în șantier a ajuns la 86,5 % în luna noiembrie a anului trecut, însă de atunci acesta nu a mai derulat nici o activitate. În plus s-a observat că lucrările efectuate în anii anteriori au început să se degradeze. CNAIR S.A. i-a transmis Antreprenorului nu mai puțin de 5 notificări, prin care a cerut acestuia să finalizeze lucrarile restante. Pentru a urgenta finalizarea proiectului, CNAIR s-a ocupat inclusiv de întocmirea documentațiilor necesare exproprierii suprafețelor de teren afectate de lucrări, deși această obligație revenea Antreprenorului, conform contractului”, preciza CNAIR în 2019.

Sursa foto: Economedia

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *