Sondaj global: oamenii ar cumpăra mai multe produse bune pentru mediu, dar consideră că acestea sunt prea scumpe

bani portofel scumpiri piata

Cei mai mulți oameni ar vrea să ajute protejarea mediului atunci când fac cumpărături, dar spun că nu pot face acest lucru din cauza prețurilor mari. Este una din concluziile unui sondaj global efectuat de compania Kantar.

68% dintre consumatori cred că produsele care sunt mai bune pentru mediu sau care țin cont de problemele etice din societate, sunt mai scumpe. 

De asemenea, 65% își doresc să facă mai mult pentru a reduce impactul negativ pe care îl au asupra planetei, însă nu pot din cauza creșterii costului vieții. 

Analize Economedia

Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1
investitii bani
Nokian+Tyres+Romania+factory+1st+tire+02
Elena Deacu
calculator, job, grafice
automotive foto 2

Cei mai afectați de aceste scumpiri sunt locuitorii continentului american (70%).

Drept urmare, arată studiul Kantar, criza generată de creșterea costului vieții înseamnă că sustenabilitatea devine un lux de care se bucură doar cei cu venituri mari.

Cele mai mari probleme pe care ar trebui să le rezolve companiile sunt poluarea apei și exploatarea prin muncă a copiilor, cred consumatorii. De asemenea, excesul de ambalaje, deșeurile și amprenta de carbon sunt problemele cel mai puternic asociate cu companiile.

Pe de altă parte, la nivel global, 29% dintre consumatori sunt “activi”, adică sunt dispuși să investească mai mult timp și efort pentru a reduce impactul pe care îl au asupra planetei. Cei mai mulți dintre aceștia sunt în Europa.

În acest sens, pentru a rezolva problema deșeurilor sunt dispuși să reducă risipa de mâncare, să folosească pungi din materiale reciclabile la cumpărături, să consume mai puțină energie electrică acasă și și să recicleze.

Mai există, însă, o problemă pentru consumatorii preocupați de mediu. Studiul Kantar spune că, după preț, a doua cea mai importantă barieră pentru un stil de viață sustenabil este lipsa informației cu privire la alternativele viabile. 

Drept urmare, 57% dintre consumatori simt că este prea dificil să spună care produse sunt “bune” sau “rele” din punct de vedere etic sau pentru mediu.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: