Mai mult de jumătate dintre britanici s-au simțit încurajați să cumpere produse datorită reducerilor oferite prin intermediul cardurilor de fidelitate ale magazinelor, arată un sondaj realizat de compania de cercetare de piață NIQ, în contextul în care cumpărătorii caută oferte pe fondul crizei legate de costul vieții, scrie Reuters.
Căutarea de către consumatorii britanici a produselor la prețuri reduse continuă, în condițiile în care inflația globală a depășit 10% în februarie, iar cele mai recente date ale companiei de cercetare Kantar arată că prețurile produselor alimentare au crescut cu un nivel record de 17,5% luna trecută.
Potrivit NIQ, 54% dintre britanici au declarat că reducerile de pe cardul de fidelitate sunt cele mai susceptibile de a-i încuraja să cumpere un produs. Mai mult de o treime dintre ei au ales, de asemenea, o “reducere specială de preț” pentru deținătorii de carduri de loialitate ca fiind o promoție care ar putea influența locul unde își fac cumpărăturile.
“Sondajul nostru recent indică faptul că, într-o perioadă de inflație ridicată, cumpărătorii caută diferite modalități de a economisi bani, iar economiile realizate cu ajutorul cardurilor de fidelitate reprezintă o strategie “win-win”, deoarece îi recompensează atât pe cumpărători, cât și pe comercianți”, a declarat Mike Watkins, șeful NIQ pentru retaileri și cunoașterea afacerilor din Marea Britanie, într-un comunicat.
“Acestea oferă economii semnificative, cumpărătorii preferă caracterul imediat al reducerii și reprezintă un mecanism promoțional care poate influența locul unde își fac cumpărăturile”, a adăugat el.
Vânzările de produse alimentare au crescut cu 11,5% în cele patru săptămâni până la 25 martie, după o creștere de 11,1% în februarie, a precizat NIQ în comunicat.
Watkins a mai spus că supermarketurile ar trebui să primească un impuls de la următorul weekend de Paște, în timp ce o vacanță suplimentară pentru încoronarea regelui Carol în luna mai, pe lângă sărbătorile legale obișnuite din acea lună, este de asemenea de așteptat să crească vânzările.