Imensa navă container Ever Given care blochează de aproape o săptămână Canalul Suez, a început să se miște, lăsând să se întrevadă speranța ieșirii din această criză care a generat pierderi de miliarde de dolari, potrivit Le Figaro.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Nava de peste 200.000 de tone a fost îndreptată în proporție de 80% în „direcția bună”, a precizat autoritatea care gestionează canalul.

Potrivit proprietarului navei, compania japoneză Shoei Kisen, nava a fost „întoarsă”, dar nu plutește încă.

Analize Economedia

calcule buget
investiții, creșteri, acțiuni, bursă, taur, bull
cresteri, dividende, bursa, piata de capital
Dubai proprietati imobiliare
România-Ungaria steaguri
un programator lucreaza la un laptop
adrian-dragos-paval-dedeman
economie calcule
somer calculator
burse, piete, multipli
bani, lei, economie, finante, deficit, inflatie
armata romana, capu midia, romania, nato, militari, soldati, antrenament, exercitiu militar, himars, rachete, sisteme de aparare aeriana
auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
transport
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
linie asamblare Dacia
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant

Autoritatea egipteană care gestionează Canalul a explicat că cargobotul a fost îndreptat în proporție de 80% în „direcția bună” iar spatele navei „s-a îndepărtat cu 102 metri de mal, în condițiile în care anterior se afla la doar patru metri distanță”.

În cursul dimineții, site-urile de urmărire a traficului maritim Vesselfinder și myshiptracking arătau că partea din spate a navei cu o lungime de 400 de metri s-a îndepărtat de malul vestic al canalului.

Ever Given a eșuat marți și a blocat complet această cale de navigare cu o lățime de 300 de metri și o lungime de 190 kilometri, una dintre cele mai frecventate din lume. Pe aici trece circa 10% din comerțul maritim internațional și fiecare zi de întârziere antrenează costuri estimate între 6 și 10 miliarde de dolari pentru comerțul mondial.

În total, aproape 400 de nave erau blocate duminică la cele două extremități ale canalului care leagă Marea Roșie de Mediterana.