Spotify a anunțat noi creșteri de prețuri pentru clienți, pe măsură ce investește în noi funcții și vizează atingerea unui miliard de utilizatori, potrivit unui director executiv al grupului de streaming muzical listat la bursă în SUA, scrie Financial Times.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Alex Norström, copreședinte și director comercial al Spotify, a declarat pentru Financial Times că creșterile de prețuri sunt „parte din arsenalul nostru actual”, după mulți ani în care acestea au rămas neschimbate. Cu toate acestea, el a adăugat că creșterile vor fi însoțite de noi servicii și funcții pe care platforma de streaming le are în plan.

Spotify a început să crească prețurile abia acum doi ani. Măsura a fost salutată de investitorii dornici ca compania să se concentreze pe profitabilitate după ani de creștere a numărului de abonați. Creșterile de prețuri și reducerile de costuri au dus la primul profit anual în 2024.

Analize Economedia

calcule buget
investiții, creșteri, acțiuni, bursă, taur, bull
cresteri, dividende, bursa, piata de capital
Dubai proprietati imobiliare
România-Ungaria steaguri
un programator lucreaza la un laptop
adrian-dragos-paval-dedeman
economie calcule
somer calculator
burse, piete, multipli
bani, lei, economie, finante, deficit, inflatie
armata romana, capu midia, romania, nato, militari, soldati, antrenament, exercitiu militar, himars, rachete, sisteme de aparare aeriana
auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
transport
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
linie asamblare Dacia
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant

La începutul acestei luni, compania a anunțat că prețurile lunare pentru abonamentele premium vor crește pe unele piețe începând din septembrie. Vestea a determinat o creștere de aproape 10% a acțiunilor sale.

„Creșterile și ajustările de prețuri și așa mai departe fac parte din instrumentele noastre de afaceri și le vom aplica atunci când este cazul”, a declarat Norström.

El a adăugat că Spotify va „continua să adauge valoare” pentru clienți, în paralel cu creșterile de prețuri, și că „în esență, vrem ca consumatorul să aibă de câștigat”.

Oamenii au continuat să se aboneze la serviciu în ciuda creșterilor de preț, a spus Norström, menționând că acesta „câștiga tot mai multă cotă de piață”.

„Puțin peste 3% din populația mondială ne plătește în mod recurent… Cred că există încă un potențial enorm” de creștere a numărului de abonați, a remarcat Norström.

Spotify a anunțat luna trecută că numărul abonaților a crescut cu 12% în ultimul an, ajungând la 276 de milioane, în timp ce numărul utilizatorilor activi lunar a crescut cu 11%, ajungând la 696 de milioane, depășind așteptările. Cu toate acestea, compania a înregistrat o pierdere netă în al doilea trimestru.

Norström a prezis că platforma de streaming ar putea ajunge în cele din urmă la peste 1 miliard de utilizatori. „Peste un sfert de miliard de abonați ne plătesc în prezent în fiecare lună și ne utilizează din ce în ce mai mult.”

„Vom ajunge la un miliard? . . . Sunt convins că nu este deloc imposibil. Este cu siguranță un obiectiv.”

Norström supraveghează activitățile Spotify legate de abonați și publicitate, precum și conținutul platformei, care include muzică, podcasturi și cărți audio.

El a declarat că Spotify dezvoltă funcții care oferă mai multă valoare și „aderentă” pentru abonați.

Spotify a anunțat săptămâna aceasta că utilizatorii au creat aproape 9 miliarde de playlisturi și că a adăugat o funcție care permite crearea și personalizarea tranzițiilor între melodii. Compania dorește să încurajeze utilizatorii să creeze playlisturi și să interacționeze cu serviciul său, ca răspuns la lansarea conținutului generat de inteligența artificială.

De asemenea, a adăugat la serviciile sale cărți audio și podcasturi, precum și instrumente precum un DJ bazat pe AI.

Cu toate acestea, nu a dezvăluit încă detalii despre abonamentul „superfan”, pe care marile case de discuri l-au prezentat ca o nouă modalitate de a stimula creșterea în industria muzicală.

Spotify lucrează la un nou nivel care ar putea costa 6 dolari în plus pe lună și care se adresează celor mai mari fani ai artiștilor, a raportat Financial Times la începutul acestui an. Când a fost întrebat despre acest lucru în cadrul unei conferințe telefonice privind rezultatele financiare luna trecută, Norström a spus: „Facem progrese… dar este nevoie de timp”.

Norström a spus că Spotify va continua să-și extindă serviciile pe toate dispozitivele, inclusiv prin investiții în AI pentru a „vă permite să creați într-un mod mai interesant și mai ușor”.

El a spus: „Noi o numim strategia omniprezenței Spotify”.