Vânzările companiei Starbucks din SUA au urcat la 8,41 miliarde de dolari în ultimul trimestru, în creștere cu 3%. Aceasta a marcat o cifră de afaceri record pentru lanțul de cafenele, datorată în principal unei săptămâni din septembrie: momentul în care Starbucks a introdus celebrele sale băuturi de toamnă, scrie publicația RetailDetail. Săptămâna respectivă a reprezentat cea mai bună săptămână de vânzări din toate timpurile.
Deși prețurile au crescut cu aproximativ 6% în ultimul an, consumatorii nu au renunțat la cafea lor. Directorul general interimar Howard Schultz consideră că Starbucks este „un lux accesibil” pe care clienții continuă să și-l permită. În termeni comparabili, vânzările globale au crescut cu 7% în perioada iulie-septembrie. Este adevărat că această creștere a fost determinată în principal de America de Nord, în condițiile în care coronavirusul a continuat să afecteze China în această vară.
Cu toate acestea, profitul net a scăzut cu până la 50%, până la 878 de milioane de dolari, în principal pentru că lanțul a investit în noi magazine și în salariile angajaților. Compania se luptă cu o mișcare sindicală în creștere, lucru căruia CEO-ul Schultz i s-a opus cu înverșunare ani de zile. Aproximativ 249 din cele 10.000 de magazine Starbucks din SUA au votat acum pentru un sindicat. Pentru a frâna această evoluție, lanțul a investit în amenajarea magazinelor și a alocat 1,2 miliarde de dolari pentru creșterea salariilor.
În următorul exercițiu financiar, Starbucks se așteaptă ca vânzările comparabile la nivel mondial să crească între 7% și 9%, față de 8% în exercițiul financiar care tocmai s-a încheiat. Lanțul de cafenele spune că are clienți foarte loiali, care sunt, de asemenea, din ce în ce mai tineri. În prezent, mai mult de jumătate dintre clienții săi aparțin generației millennials sau Gen Z.