Compania românească Footprints for Retail, ce operează o platformă de Retail Media, demarează prima rundă de finanțare și țintește atragerea unei investiții de 500.000 de euro, la o evaluare pre-money de 5 milioane de euro.
Compania românească a atras deja fonduri pentru investiții în valoare de 275.000 de euro, de la 8 investitori, și urmărește, în paralel, un parteneriat cu un fond de investiții activ pe piața de venture capital.
Finanțarea atrasă va permite extinderea în mai multe țări, obiectivul companiei fiind la ca la finalul anului viitor soluția dezvoltată să fie folosită și de retaileri din SUA, Canada, Marea Britanie, Franța și Germania. Totodată, va permite și dezvoltarea platformei și a algoritmilor AI în direcția îmbunătățirii predicțiilor comportamentului de consum în retailul fizic. În prezent, soluția Footprints este folosită de retaileri mari din România, Dubai, Serbia, Bulgaria și Spania.
Runda de finanțare este susținută de 8 investitori privați, printre care Sandu Băbășan, partener Robin Good și unul dintre cei mai recunoscuți antreprenori din online-ul românesc, și Florin M. Pop, membru al grupului de investitori Transylvania Angels Network.
Nevoia de finanțare pentru dezvoltarea accelerată a Footprints for Retail și deschiderea primei runde vin într-un context în care marii retaileri sunt constrânși să identifice noi clienți potențiali, să îi întâmpine în cât mai multe locuri și să le cunoască nevoile și dorințele de achiziție ale acestora, concomitent cu anticiparea comportamentului de consum, în încercarea de a identifica noi surse de venit și de a crește marjele de profit.
Footprints oferă companiilor din retailul offline posibilitatea de conversie a traficului anonim în clienți profitabili, cu un comportament de achiziție predictibil, analizând în mod unitar datele comportamentale din offline și online, cu ajutorul inteligenței artificiale și automatizării algoritmice.
În prezent, complexitatea interacțiunilor dintre clienți și produsele și serviciile companiilor nu este înțeleasă complet de către modelele de date ale retailerilor și ale platformelor cu care lucrează, iar investițiile de media ale retailerilor se concentrează pe câte un canal de interacțiune (Google, Facebook etc.) în mod izolat. Iar acest lucru, dacă funcționează pentru retailerii pur online, nu funcționează pentru retailerii cu prezență în offline (pentru că nu pot atribui investiția de media din online cu rezultatele din offline).
Mai mult, potrivit analizei Footprints, dacă, în cazul retailerilor online, proporția dintre investiția de media în achiziția unui client nou sau în generarea unei tranzacții noi și rezultate este de 15-25% (Return on Ad Spend), în cazul retailerilor fizici această pondere este de doar 3,5-5%.
Investițiile în soluția Footprints s-au ridicat la 2 milioane de euro, până în prezent.
Printre clienții Footprints For Retail se află: INGKA Holding B.V. (operator al magazinelor IKEA), Majid Al Futtaim (conglomerat în industria imobiliară și de retail din EAU), NEPI, Vienna Insurance Group, Jaguar, Hyundai, Land Rover, Erste Group și First Bank.
La nivel global, piața de Retail Media este estimată să atingă la finalul lui 2022 venituri de 50 de miliarde de dolari, în creștere cu peste 30% față de anul trecut.