Stellantis ia în considerare construirea a până la 150.000 de vehicule electrice low-cost în Italia

stellantis Sursa foto: Stellantis

Stellantis ia în considerare construirea a până la 150.000 de vehicule electrice low-cost în Italia, în complexul Mirafiori din Torino, ca parte a acordurilor sale cu producătorul chinez de automobile Leapmotor, a relatat luni Automotive News Europe, transmite agenția Reuters, citată de News.ro.

Producătorul auto franco-italian a cumpărat anul trecut un pachet de 21% din acţiunile producătorului de vehicule electrice Leapmotor, într-o tranzacţie de 1,6 miliarde de dolari.

Ca parte a acestui acord, cele două grupuri au anunţat un joint-venture, care este controlat în proporţie de 51% de Stellantis şi care conferă producătorului european de automobile drepturi exclusive de a produce produsele Leapmotor în afara Chinei.

Analize Economedia

Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1
investitii bani
Nokian+Tyres+Romania+factory+1st+tire+02
Elena Deacu

Directorul general al Stellantis, Carlos Tavares, a spus la acel moment că maşinile Leapmotor vor fi vizibile în Europa în maximum doi ani.

Producţia maşinilor Leapomotor în Italia ar putea începe în 2026 sau 2027, a scris Automotive News Europe, citând surse familiare cu chestiunea.

Răspunzând la o întrebare săptămâna trecută, când a prezentat câştigurile anuale, Tavares a spus că grupul ar putea produce maşinile Leapmotor în Italia, ”dacă ar exista un caz de afaceri pentru asta”.

“Depinde doar de competitivitatea noastră de cost şi de calitatea noastră. Aşa că ne este deschis să profităm de această oportunitate la un moment dat”, a spus el.

Un purtător de cuvânt al Stellantis a declarat că grupul nu mai are nimic de adăugat la comentariile făcute de CEO săptămâna trecută.

Producţia actuală a Stellantis la Mirafori include o maşina mică, 500 BEV.

Atribuirea producţiei de maşini Leapmotor fabricii Mirafiori ar putea ajuta Stellantis să atingă un obiectiv, convenit cu guvernul italian, de a creşte producţia grupului în ţară la un milion de vehicule până la sfârşitul deceniului, de la 750.000 anul trecut.

Grupul a spus că obiectivul său de producţie italiană depinde de mai mulţi factori, inclusiv de stimulente publice pentru achiziţionarea de maşini, dezvoltarea unei reţele de încărcare electrică şi costuri mai mici cu energia.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: