În vreme ce aproape toate privirile Europei se îndreptau către Renault, cel mai expus producător auto european la piața rusă, care a rămas în urmă cu aplicarea sancțiunilor asupra Rusiei care a invadat Ucraina, un alt producător italo-americano-francez, Stellantis, întârzie să-și închidă fabrica de dubițe din Kaluga, pe care o deține în parteneriat cu Mitsubishi.
Cu mult mai puține mize decât Renault în Rusia, CEO-ul Stellantis, Carlos Tavares, a declarat la începutul acestei luni că producătorul de mărci precum Jeep, Peugeot, Opel și Fiat va opri exporturile și importurile către și dinspre Rusia, și ar putea muta o parte din producția de furgonete de la uzina Kaluga, pe care o împarte cu Mitsubishi, la fabricile de furgonete din Hordain, Franța, și Luton, Anglia.
Tavares a spus că are un profit anual între 20 și 30 de milioane de euro din Rusia, deci orice impact asupra operațiunilor generale ale producătorului auto este neglijabil, însă întârzie să închidă fabrica. Asta în vreme ce Renault și redus estimarea de profit pentru acest an cu 2,2 miliarde de euro.
Uzina Kaluga, la aproximativ 150 km sud-vest de Moscova, construiește aproximativ 11.000 de vehicule comerciale pe an.