Stellantis şi partenerul său chinez Leapmotor au anunţat joi că Leapmotor va începe să preia comenzi în Europa pentru o maşină de oraş şi un SUV, în cadrul eforturilor de a extinde oferta lor de vehicule electrice accesibile (EV) în regiune, transmite agenția Reuters, citată de Agerpres.
Stellantis deţine o participaţie de 51% în societatea mixtă Leapmotor International, şi are drepturi exclusive privind construirea, exportul şi vânzarea produselor Leapmotor dincolo de China, primul astfel de aranjament încheiat de un producător auto occidental important.
Modelul compact T03 compact va fi disponibil de la finalul acestei luni, preţurile pornire fiind de 18.900 euro (20.990 dolari), în timp ce SUV-ul C10 va fi adus la dealeri de luna viitoare, preţurile pornire fiind de 36.400 euro.
Cele două modele au fost prezentate marţi pentru prima dată în Europa, în apropierea oraşului Milano.
Importat iniţial din China, T03 va fi de asemenea asamblat în Europa, la uzina Stellantis din Tychy, în Polonia, ceea ce ar putea ajuta compania chineză să evite tarifele vamale suplimentare impuse de Uniunea Europeană la importurile EV din China.
Şeful Stellantis, Carlos Tavares, a indicat că modelul C10 model ar putea fi produs în Europa, dar nu a dat detalii suplimentare.
În mai, Stellantis anunţase că va începe în septembrie să vândă vehicule electrice de la partenerul său chinez Leapmotor în nouă ţări europene, inclusiv România, pentru a extinde oferta sa de maşini accesibile.
Folosind canalele de distribuţie ale Stellantis, lansarea va începe în Europa: Franţa, Italia, Germania, Ţările de Jos, Spania, Portugalia, Belgia, Grecia şi România.
Vânzările societăţii mixte Stellantis-Leapmotor vor fi extinse, începând din trimestrul patru din 2024, spre America de Sud, Orientul Mijlociu, Africa şi India-Asia Pacific.
Anul trecut, grupul franco-italian a achiziţionat o participaţie de 21% în Leapmotor, într-o tranzacţie de 1,6 miliarde de dolari.
Stellantis, al patrulea producător auto mondial, a fost înfiinţat în 2021, în urma fuziunii dintre grupul francez PSA şi cel italiano-american Fiat Chrysler, şi regrupează sub aceeaşi umbrelă mărci precum Fiat, PSA, Chrysler, Jeep, Citroen şi Alfa Romeo.