Serviciul de Telecomunicații Speciale (STS) a demarat, printr-o licitație publicată pe platforma SEAP, o achiziție importantă, care vizează dezvoltarea unui sistem informatic nou și complex, dedicat îmbunătățirii modului în care sunt gestionate comunicațiile de urgență în România prin Serviciul 112. Valoarea totală estimată a proiectului este de 38,46 milioane de lei.
Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:
- articolul continuă mai jos -
Obiectivul principal nu este achiziționarea unui produs software existent, ci crearea unei platforme software integrate care va extinde capacitățile actuale ale sistemului 112, permițând apeluri de urgență prin servicii multimedia, cum ar fi Real Time Text (RTT), video și SMS.
Textul în timp real (Real-Time Text – RTT) este o modalitate de a transmite text pe măsură ce este tastat, literă cu literă, fără întârziere semnificativă.
Sistemul va fi alcătuit din trei componente majore: o platformă pentru servicii de tip Total Conversation (Audio-Video și RTT), o platformă dedicată gestionării SMS-urilor și, în final, o platformă inteligentă de tip Chatbot/Smart IVR pentru asistență.
Smart IVR (Interactive Voice Response Inteligent) este o versiune modernizată și îmbunătățită a sistemului tradițional IVR. În esență, acesta este un sistem telefonic automat care interacționează cu apelanții prin intermediul unor mesaje pre-înregistrate și le solicită să apese tastele pentru a naviga prin meniuri (de exemplu, „Apăsați 1 pentru vânzări, 2 pentru suport…”).
Contractul include, pe lângă dezvoltarea propriu-zisă a software-ului, toate serviciile necesare pentru ca sistemul să devină funcțional: instalare, configurare, integrare cu platforma existentă și instruirea personalului.
La final, se va obține, potrivit anunțului STS, un sistem complet, modernizat, capabil să gestioneze urgențele folosind o gamă largă de canale de comunicare.
Tot pe SEAP și legat de 112, Ministerul Afacerilor Interne (MAI) a lansat o licitație pentru achiziția unei soluții software de tip cyber threat intelligence, cu scopul de a întări securitatea infrastructurii sale IT, dar și a platformei rezultate din extinderea și eficientizarea Serviciului de urgență. O astfel de soluție de securitate ajută la anticiparea și identificarea amenințărilor cibernetice înainte ca acestea să provoace daune.

Sursa foto: Facebook/ STS - Serviciul de Telecomunicaţii Speciale