Aproape unul din cinci (19%) gameri din România provine din rândul angajaților, potrivit studiului „Cine e gamerul român?”, realizat de Groupe Société Générale și Good Game Industry.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Cercetarea mai arată că aproape jumătate (49%) dintre gameri sunt elevi, iar 24% studenți. Peste 45% se joacă cinci sau mai multe zile pe săptămână, iar 93% petrec cel puțin o oră pe zi în fața ecranului.

Studiul relevă faptul că 84% dintre gameri sunt bărbați, iar 15% femei – un procent aproape dublu față de cercetarea realizată de Good Game Industry în 2022, când femeile reprezentau doar 6,6% dintre respondenți.

Analize Economedia

calcule buget
investiții, creșteri, acțiuni, bursă, taur, bull
cresteri, dividende, bursa, piata de capital
Dubai proprietati imobiliare
România-Ungaria steaguri
un programator lucreaza la un laptop
adrian-dragos-paval-dedeman
economie calcule
somer calculator
burse, piete, multipli
bani, lei, economie, finante, deficit, inflatie
armata romana, capu midia, romania, nato, militari, soldati, antrenament, exercitiu militar, himars, rachete, sisteme de aparare aeriana
auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
transport
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
linie asamblare Dacia
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant

„Singuratici, sedentari, rupți de realitate, procrastinatori, fără viitor, nu? Asta ar fi percepția, din exterior, despre gameri. E falsă, formată doar din prejudecăți și conservatorism și pictează un portret nedrept, injust și incomplet. Găsim oameni pasionați de jocuri video în toate categoriile sociale, la toate vârstele și meseriile”, a declarat Toma Nicolau, co-fondator Good Game Industry.

Cea mai mare parte (37%) a gamerilor are între 18 și 24 de ani, urmată de grupa 14–18 ani (33%). Aproximativ două treimi (67%) locuiesc în mediul urban, iar 17% în București.

În ceea ce privește platformele și preferințele de joc, PC-ul desktop rămâne cea mai populară platformă (68%), urmat de telefon (52%) și laptop (38%).

Genurile de joc dominante sunt sandbox (51% – ex. Minecraft, Roblox), shooters (50% – ex. CS2, Valorant) și action-adventure RPG (44% – ex. GTA).

Dacă ne uităm la comportamentul privind media și comunitatea, YouTube este principala platformă de consum de conținut de gaming (97%), urmată de TikTok (44%) și Instagram (28%).

Interesul pentru o carieră în esports este ridicat: 31% o consideră „foarte interesantă”, iar principalele motivații sunt pasiunea pentru jocuri (85%) și dorința de a câștiga bani din ceea ce le place (68%).

Studiul a fost realizat online, prin intermediul creatorilor de conținut de gaming, în perioada iulie–august 2025, pe un eșantion de 30.000 de respondenți, toți gameri.