Aproape unul din cinci (19%) gameri din România provine din rândul angajaților, potrivit studiului „Cine e gamerul român?”, realizat de Groupe Société Générale și Good Game Industry.
Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:
- articolul continuă mai jos -
Cercetarea mai arată că aproape jumătate (49%) dintre gameri sunt elevi, iar 24% studenți. Peste 45% se joacă cinci sau mai multe zile pe săptămână, iar 93% petrec cel puțin o oră pe zi în fața ecranului.
Studiul relevă faptul că 84% dintre gameri sunt bărbați, iar 15% femei – un procent aproape dublu față de cercetarea realizată de Good Game Industry în 2022, când femeile reprezentau doar 6,6% dintre respondenți.
„Singuratici, sedentari, rupți de realitate, procrastinatori, fără viitor, nu? Asta ar fi percepția, din exterior, despre gameri. E falsă, formată doar din prejudecăți și conservatorism și pictează un portret nedrept, injust și incomplet. Găsim oameni pasionați de jocuri video în toate categoriile sociale, la toate vârstele și meseriile”, a declarat Toma Nicolau, co-fondator Good Game Industry.
Cea mai mare parte (37%) a gamerilor are între 18 și 24 de ani, urmată de grupa 14–18 ani (33%). Aproximativ două treimi (67%) locuiesc în mediul urban, iar 17% în București.
În ceea ce privește platformele și preferințele de joc, PC-ul desktop rămâne cea mai populară platformă (68%), urmat de telefon (52%) și laptop (38%).
Genurile de joc dominante sunt sandbox (51% – ex. Minecraft, Roblox), shooters (50% – ex. CS2, Valorant) și action-adventure RPG (44% – ex. GTA).
Dacă ne uităm la comportamentul privind media și comunitatea, YouTube este principala platformă de consum de conținut de gaming (97%), urmată de TikTok (44%) și Instagram (28%).
Interesul pentru o carieră în esports este ridicat: 31% o consideră „foarte interesantă”, iar principalele motivații sunt pasiunea pentru jocuri (85%) și dorința de a câștiga bani din ceea ce le place (68%).
Studiul a fost realizat online, prin intermediul creatorilor de conținut de gaming, în perioada iulie–august 2025, pe un eșantion de 30.000 de respondenți, toți gameri.

Sursa foto: Depositphotos