După luni de restricții și criză sanitară, aproape jumătate dintre români (43%) spun că intenţionează să călătorească în acest an, conform unui studiu Mercury Research, citat de o agenţia de turism online. În ceea ce privește destinațiile dorite, țările din Europa rămân favorite, notează Agerpres.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Pe lista motivelor de îngrijorare cu privire la călătoriile viitoare pentru acest an se află izolarea la întoarcerea în ţară, anularea zborului şi pierderea banilor şi infectarea cu COVID-19. În schimb, cei care nu vor călători anul acesta sunt îngrijoraţi îndeosebi de o eventuală îmbolnăvire cu COVID-19, iar pentru cei nehotărâţi, izolarea reprezintă principalul motiv de îngrijorare, urmată de infectarea cu COVID-19 şi posibilitatea anulării zborurilor.

Conform datelor analizate, 29% dintre respondenţi afirmă că sunt încă nehotărâţi dacă vor călători sau nu şi doar 27% declară că nu vor călători anul acesta. Pe de altă parte, mai mult de jumătate (53%) intenţionează să reia deplasările începând din vara aceasta, arată Vola.ro.

Analize Economedia

România-Ungaria steaguri
un programator lucreaza la un laptop
adrian-dragos-paval-dedeman
economie calcule
somer calculator
burse, piete, multipli
bani, lei, economie, finante, deficit, inflatie
armata romana, capu midia, romania, nato, militari, soldati, antrenament, exercitiu militar, himars, rachete, sisteme de aparare aeriana
auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
transport
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
linie asamblare Dacia
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA

Cel mai important factor care îi convinge pe români să planifice o vacanţă în 2021 este nevoia de relaxare şi eliberarea de stresul la care au fost expuşi în ultima perioadă, urmat de atractivitatea ofertelor last-minute şi de frustrarea cauzată de amânarea călătoriilor pe parcursul anului 2020. În ceea ce privește destinațiile dorite, țările din Europa rămân favorite, preferinţă accentuată în rândul persoanelor mai tinere. Pe locul secund se clasează România, aceasta fiind mai degrabă alegerea celor de peste 45 de ani.

Totodată, două treimi (66%) din totalul celor chestionaţi consideră că asigurarea medicală reprezintă cel mai important serviciu pentru a se simţi în siguranţă şi protejaţi în timpul călătoriilor, iar 57% dintre persoanele care utilizează agenţiile online acordă o importanţă crescută posibilităţii de rambursare a cazării şi a biletului de avion în cazul neefectuării călătoriei.

Studiul Mercury Research a fost realizat la începutul lunii februarie, pe un eşantion de 616 de respondenţi.