Cheltuielile pentru turismul de agrement vor creşte de trei ori, până la 15 trilioane de dolari până în 2040, impulsionate de excursii interne şi pieţele emergente, arată un nou studiu realizat de Boston Consulting Group (BCG), citat de Agerpres.
Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:
- articolul continuă mai jos -
“Turismul de agrement este pe cale să-şi tripleze valoarea până în 2040, crescând de la 5 trilioane de dolari în prezent la 15 trilioane. Însă nu turismul internaţional este motorul acestei creşteri spectaculoase. Adevăratul impuls vine de mai aproape: călătoriile de agrement interne sunt prognozate să genereze aproape 12 trilioane de dolari până în 2040, în timp ce călătoriile regionale se vor tripla, depăşind 2 trilioane de dolari.
Călătoriile internaţionale vor înregistra cea mai rapidă creştere, dar vor rămâne cu cea mai mică pondere – ajungând la 1,4 trilioane de dolari”, se arată în studiul BCG care şi-a propus să oferă o imagine asupra turistului viitorului.
Între timp, următorul val de turişti vine tot mai mult din pieţe emergente precum China, India, Arabia Saudită şi Vietnam – depăşind ţările tradiţional dominante în turism, precum SUA, Marea Britanie şi Germania, relevă concluziile raportului.
“Pe măsură ce mai mulţi oameni îşi iau vacanţe – şi o fac mai frecvent – asistăm la o schimbare profundă în ceea ce priveşte cine călătoreşte, ce aşteaptă şi cum îşi planifică călătoriile. Noile demografii, obiceiurile digitale şi aşteptările rescriu regulile jocului”, a declarat Christina Muhlenbein, director general şi partener BCG, coautoare a raportului.
Milennialii şi Generaţia Z sunt acum cei mai influenţi turişti la nivel global. Ei îşi planifică mai multe călătorii şi cheltuie mai mult decât generaţiile mai în vârstă, fiind pricepuţi în mediul digital şi conştienţi social, arată raportul.
De asemenea, călătoriile solo, cândva o nişă, au devenit obişnuite. “Între 18% şi 39% dintre turişti afirmă că fac astfel de călătorii. De regulă, acestea sunt alese de tineri aventurieri în căutare de experienţe culturale, retrageri spirituale sau sejururi de wellness, în detrimentul vacanţelor clasice la plajă”, se mai arată în raport.
Potrivit sursei citate, călătoriile “bleisure” (business + leisure) nu sunt doar un fenomen apărut în pandemie, transmis autorii studiului. În China, India, Nigeria şi Arabia Saudită, peste 70% dintre turişti plănuiesc să combine călătoriile de afaceri cu cele de agrement. În comparaţie, doar 15% până la 30% dintre călătorii din SUA, Marea Britanie şi Germania fac acest lucru.
Legat de ceea ce îşi doresc turiştii, studiu realizat de BCG arată că în toate pieţele analizate, relaxarea şi timpul de calitate petrecut alături de cei dragi rămân principalele motive de călătorie, dar modul în care oamenii se relaxează se schimbă. Deşi vacanţele tradiţionale la plajă, aventurile urbane şi experienţele în natură sunt încă populare, turiştii sunt tot mai motivaţi de explorarea culturală, retreaturile de sănătate şi wellness, precum şi de călătoriile spirituale sau religioase. De asemenea, turismul culinar este în plină expansiune, în special în rândul călătorilor din China, Vietnam şi Indonezia, care consideră mâncarea un factor motivaţional de top.
“Oamenii caută experienţe de călătorie care să reflecte cine sunt. Vacanţele tradiţionale la plajă sau în oraş nu şi-au pierdut farmecul. Însă tot mai mulţi turişti prioritizează sensul, confortul şi împlinirea personală alături de relaxare”, a spus Dennis Utzerath, director general şi partener BCG, coautor al raportului.
Raportul mai arată că Inteligenţa Artificială va fi noul agent de turism, având în vedere că tot mai mulţi turişti – în special cei din pieţele emergente – apelează la inteligenţa artificială pentru a-şi planifica călătoriile.
Mulţi consumatori din China (65%), India (59%), Indonezia (58%) şi Vietnam (51%) declară că folosesc instrumente şi chatboţi bazaţi pe AI pentru a-şi planifica şi rezerva călătoriile. Totuşi, între 79% şi 85% dintre turiştii din aceleaşi pieţe afirmă că interacţiunile umane rămân importante.
“Turiştii de mâine arată diferit – cine sunt, cu cine (sau fără cine) călătoresc, ce aşteaptă şi cum iau decizii. Pentru a rămâne relevante, companiile din turism trebuie să anticipeze aceste schimbări – altfel riscă să nu mai fie incluse în itinerariu”, a spus Lara Koslow, director general şi partener senior BCG, coautoare a raportului.
Sondajul a fost realizat pe aproape 5.000 de turişti din 11 ţări, de Departamentul pentru Analiza Comportamentului Consumatorului din cadrul BCG, alături de o analiză a tiparelor de călătorie din 68 de pieţe.