Studiu: Consumatorii din întreaga lume vor să aloce în acest an un buget mai mare pentru călătorii, chiar dacă estimează că prețurile alimentelor vor continua să crească

avion, zboruri, calatorii, turism Sursa foto: Pexels

Aproape jumătate (46%) dintre consumatorii din întreaga lume cred că preţurile alimentelor vor continua să crească, însă, deşi le va fi afectat bugetul, mulţi vor să aloce sume mai mari în acest an pentru călătorii şi bunuri neesenţiale, potrivit sondajului PwC Global Consumer Insights Pulse Survey 2023, din luna iunie, citat de Agerpres.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Procentul celor care cred că alimentelor se vor scumpi în continuare este mai mare faţă de ediţia precedentă, din februarie, când a fost de 42%, conform unui comunicat al PwC remis.

Cu toate acestea, potrivit sondajului, deşi, din cauza cheltuielilor mai mari cu produsele alimentare, consumatorii şi-au redus, de la începutul anului, cheltuielile neesenţiale, acum prevăd o creştere a acestora în perioada următoare. Astfel, mai mult de o treime (36%) dintre respondenţi spun că vor aloca mai mult pentru îmbrăcăminte şi produse de sănătate, frumuseţe, comparativ cu 28% şi 27%, în ultimele două sondaje.

Analize Economedia

sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania
Concedieri scaderi economie
industrie forta de munca somaj industrial uzina fabrica manufactura muncitor muncitor necalificat
blindate, armata, militar
Bugetul familiei, bani
dambovita arena aci
afacere semnare contract pexels
șantier aeroport craiova
costuri, cladiri, birouri, angajati
software, calculator, IT
CV locuri de munca job
MixCollage-21-Dec-2024-07-15-PM-1798
economie 2024
grafic crestere dreamstime
tranzactii calcula fuziuni
locuinta constructii bricolaj
salariu, bani, lei

„Consumatorii sunt pesimişti în privinţa evoluţiei preţurilor în următoarele şase luni, anticipând o continuare a scumpirilor, dar acum, comparativ cu sondajele anterioare când îşi exprimau intenţia de a economisi, îşi propun să aloce sume mai mari pentru alte cheltuieli, cum ar fi renovarea locuinţei şi călătorii. O tendinţă similară este observată şi în România, unde comerţul continuă să fie pe plus, de peste 5% în volum, în ciuda inflaţiei aflată încă la un nivel ridicat, de peste 10%, potrivit datelor publicate de INS în mai. Presiunea inflaţiei asupra veniturilor populaţiei este tot mai dificil de suportat şi, în acest context, guvernul României a stabilit ca prioritate pentru perioada următoare diminuarea preţurilor la anumite produse alimentare de bază, prin plafonarea adaosului comercial. Rămâne de văzut dacă această măsură va avea impactul scontat”, a declarat Ruxandra Târlescu, partener şi leader pentru sectorul de Retail al PwC România.

Potrivit studiului, numărul consumatorilor care vor să cheltuiască mai mult a crescut la nivel global cu 7% pentru articole de îmbunătăţire a locuinţei. Majorarea preconizată a acestor cheltuieli este similară cu cea indicată pentru alte categorii, precum electronice de consum, echipamente sportive şi de fitness, divertisment acasă şi activităţi online.

În acelaşi timp, mult mai mulţi consumatori, 44% (faţă de 30% în februarie) estimează creşterea cheltuielilor pentru călătorii, atât interne, cât şi internaţionale.

Deşi peisajul comerţului electronic este în schimbare, pe fondul unei concurenţe crescute şi a unei scăderi a anumitor achiziţii discreţionare, jumătate dintre cei chestionaţi intenţionează să-şi majoreze cheltuielile online în următoarele şase luni, un salt semnificativ de la 43% în sondajul din februarie.