Încrederea consumatorilor români în economie dă primele mici semne de stabilizare, dar percepţia generală rămâne precaută, potrivit studiului Barometrul de Încredere a Consumatorului realizat în luna septembrie de Exact Business Solutions citat de Agerpres.
Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:
- articolul continuă mai jos -
Comparativ cu valurile anterioare din mai şi iulie 2025, în septembrie aproape 20% dintre români cred că economia naţională va evolua pozitiv în următoarele 12 luni (procent similar cu cel din luna iulie), în timp ce doar 6% consideră că situaţia actuală este mai bună decât cea de anul trecut.
În ceea ce priveşte situaţia gospodăriei proprii, 25% dintre români se aşteaptă la o îmbunătăţire în următorul an, într-o uşoară creştere faţă de iulie (22%).
„Tendinţa generală pe perioada aprilie – septembrie 2025 indică o stagnare a încrederii la un nivel scăzut, dar fără deteriorări semnificative, semn că românii percep o perioadă de echilibru precaut”, indică studiul.
Percepţia privind măsurile economice adoptate de Guvern arată o creştere semnificativă a încrederii publice. Astfel, procentul celor care consideră că măsurile sunt eficiente sau foarte eficiente s-a triplat, de la doar 5% în luna mai 2025 la 15% în septembrie 2025.
Această evoluţie sugerează că românii încep sa vadă o uşoară îmbunătăţire a capacităţii autorităţilor de a gestiona economia, în ciuda contextului internaţional complex.
„Rezultatele indică un prag de stabilizare a percepţiei publice. Românii încep să creadă, uşor, treptat, că economia se poate redresa, însă optimismul este temperat de incertitudinile externe şi de ritmul lent al creşterii veniturilor. Creşterea încrederii în măsurile economice este un semnal pozitiv, care arată că deciziile guvernamentale recente au fost mai bine percepute”, spune Julien Zidaru, reprezentant Exact Business Solutions.